Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino Bruger.

Jeg står i en situation, som har givet mig utrolig meget stress og nærmest mavesår. :(

Jeg fik oprettet en IVS virksomhed 15 dec 2014, og havde helt glemt at indsende årsregnskab for de 15 dage firmaet havde været aktivt.

jeg får så et brev hvor der står at der er oprettet en sag hos skifteretten over manglende årsrapport og firmaet nu er ved at blive opløst.

Jeg har siden opstart ikke haft en eneste enkel aktivitet, så hele mit regnskab til dags dato lyder på 0 kr.

Jeg står også med et problem, hvor jeg ikke længere har et erhvervskonto hos Jyske bank, da de mener at jeg skal havde erhvervskontoen hos min egen bank, som er Nordea. Så jeg står Pt også uden erhvervskonto.

Jeg er meget interesseret i at få opløst min virksomhed og vil derfor ikke prøve på at genoptage virksomheden.

Min manglede tilstedeværelse i firmaet skyldes at jeg både mistede min datter og mor i år til kræften.

Jeg vil rigtig gerne høre om processen hos skifteretten, når man ikke har haft aktiviteter i virksomheden. Er det en længere proces eller hvordan fungerer det, når man gerne vol samarbejde med dem om at få opløst virksomheden.

Håber i allesammen får en rigtig god aften.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

det værste der sker er, at dit navn vil være at finde på CVR som en der har et tvangsopløst selskab i bagagen. Lever du fint med det - så vil du, som du beskriver det, overhovedet ikke få andre problemer.

Du indkaldes til samtale med skifteretten (kan sågar være telefon) hvor du skal være helt ærlig omkring selskabets økonomi. Da du ingen aktivitet har haft - vil du ikke få problem - Jeg kan dog ikke sige du ikke ha bod personligt at betale for manglende indberetninger - men det vil være til at leve med (et par tusinde - som du nok allerede vil ha modtaget besked om)

Det er en lidt lang process, det kan tage 6-8 måneder, men der sker dig ikke yderligere ud fra det du beskriver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:28

Hr John Hannover.. Tusind tak for svaret. Det lettet.

Jeg ønsker dig og alle de andre Amino bruger en rigtig god aften.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)