Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må en webshop koste?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvorfor shopsne skulle blive så dyre, der er allerede udviklet ganske udmærkede shopsystemer, og MED et hav af forskellige backend løsninger som integration at alverdens økonomisystemer, automatisk udprintning af labels til forsendelse, statistikprogrammer, forskellige fragtløsninger, forskellige betalingsmuligheder, lagerstyring etc. At nogen vælger at opfinde den dybe tallerken igen, gør kun DEN shop dyr, generelt så så kan du få lavet sådan en shop for under 10.000 dkk og det er med in implementering af unikt design.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

He, he det bliver billigere og billigere jo længere denne tråd bliver, måske er der endda nogen der kan tilbyde "Wupti løsningen" helt gratis Big Smile  LOL

Der er vel kun jul en gang om året, ingen lavere bud!? Smile

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:03

Nul løsningen er nævnt :D..men den indebar vist at man selv lavede arbejdet, så det var vist en skod deal.

Jimmy

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:30

Der er kæmpe stor forskel på at sidde med en shop som hr eller fru kan sidde og styre og så en "rigtig" løsning. Der er absolut intet i vejen med mange af de standard-løsninger der findes og der er også rigtig mange der sagtens kan "nøjes" med sådan en - men der skal trods alt heller ikke særlig meget til at komme til at mangle noget i de løsninger hvis man er en kreativ forhandler netop fordi standard-løsningerne er så standard. Mange glemmer også det faktum ,at i mange shops er det synlige måske 20% af den samlede løsning - al resten foregår bagved, og her er der forskel på om fx 30% af det er system og de sidste 50% er manualt eller om fordelingen hedder 70/10.

En webshop kan også let være andet end bare at lægge en vare i kurven og så hen og betale - en bekendt skulle have en ret unik bestillingsgang og ingen standard-løsning kunne klare det (eller betale sig at få klaret) eller endog tilpasses pga den til tider meget låste opbygning og efter utallige tests og forsøg blev eneste tilbageværende mulighed at få bygget det helt fra bunden på trods af lovninger fra standard-shop udviklere om at det modsatte godt kunne lade sig gøre.

Så jo - man kan godt få en shop for 300 om måneden, og jo, man kan også godt få en shop for 10k som engangsbeløb... spørgsmålet er bare om den kun opfylder kravene her men måske ikke gør det om ½, 1 eller 2 år og man derfor er bedre tjent med noget andet.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:42

Jeg ville også anbefale at få en "standard" webshop og derefter få den yderligere designet, hvis denne nu viser sig som en succes. Vil dog anbefale ScanNet hvor man har mange muligheder omkring ændringer, hvor man f.eks. er mere fastlåst hos GoldenPlanet med henhold til design m.m.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:45

Der er rigtigt mange grunde til at en ScanNet, kan foretrækkes over GoldenPlanet. Men du rammer lige netop der hvor Scannet faktisk er dårligere end GoldenPlanet. Da GoldenPlanet's løsning bygger på OsCommerce, er fleksibliteten og muligheden for at bygge videre på en GoldenPlanet rigtigt mange gange større.

Dermed ikke sagt at Scannet ikke er en god webshop, jeg er selv meget misundelig på, hvor let en Scannet Shop er at gå til. Men hele markedet betragtet er det nok en af de mest låste løsninger.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:38

Hmm.. Nu har jeg ganske kort stiftet bekendskab med en scannet shop. Og jeg må sige at jeg ikke er synderligt imponeret, administrationsdelen ligner jo noget fra slut halvfemserne med de quirks der nu engang hører med, f.eks. hvordan varer udtrykkes i administrationen; det bliver jo komplet umuligt at styrer lige så snart man har mere en 50 varer. 

Jeg ved ikke hvordan de andre standdard løsninger ser ud, men jeg ville da aldrig (nu) anbefale en scannet shop til nogen. Med mindre deres behov var meget begrænsede.

Man skulle da tror at et firma med den markedsposition som scannet har burde kunne sætte ressourcer af til at shine administrationen op.

Mvh Peder

P.s. Nu har jeg ikke den store erfaring med shopløsninger som ikke er vores eget, men er scannet standarden gældende for hele markedet af standardløsninger? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:55

Scannet standarden er bestemt ikke gældende for resten markedet. Både os selv, DanDomain og GoldenPlanet har væsentligt mere avancerede brugerflader, der skalerer pænt til et større antal varer.

Vores næste version af EasyFlow, vil havde en brugerflade der er endnu bedre. Med drag-n-drag design af layout, Excel-agtigt redigering af pris, navn og lager antal samt mulighed for redigering live på sitet. Om et par dage regner jeg med at poste et par screenshots på min blog, så kan du vores bud på fremtidens administrations brugerflade.

Man skal imildertid ikke undervurderer Scannet, deres brugerflade er så simpel at den er nem at gå til for nybegyndere. Dette betyder at mange vælger løsningen for det er den de kan overskue. De kan jo ikke se alle de faciliteter som de først for brug for senere.
Faktisk har Scannet's lette tilgængelighed været en stor inspiration for os under udviklingen af næste version af vores egen. Så udfordringen har været at lave en brugerflade der var ligeså nem at gå til som Scannet, mens den bibeholder samme avancerede funktionalitet som f.eks. DanDomain.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:14

Jeg kan helt klart anbefale Goldenplanets shop, idet den har de fleste funktioner indbygget og den nye version 4.xx har en meget bedre administrationsmodul end de fleste..vel og mærke til samme billige månedtlige pris.

Endvidere får man en super planetcontroller så man selv kan følge trafikken på ens shops, vel og mærke uden ekstraomkostninger, så alt taget i betragtning er Goldenplanets den bedste til prisen.

Vil man noget mere, kan man altid senere forbedre shoppen med en designer..

Geeked

Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:47

Hej Security.

Det er en jungle med web-shops, personligt (modsat de fleste herinde) mener jeg at designet, udover brugervenligheden, er det vigtigste. sådan en som denne www.arden-grange.dk er en personlig farvorit, og bygget op med en gateway fra en af de udbydere der anbefales fra PBS, nemlig webpay, de er dyre, men det fungere. Du skal for sådan en bugetere med mellem 7 og 10.000 om året.

Vh. Emil 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)