Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg et tilbud / Iværksætter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Mig og en ven står og skal lave et anpartsselskab, og vi skal sende et Tilbud, findes der nogle sider hvor man kan se hvad et tilbud består i, den skal sendes uopfordret og til det offentlige, en sidespørgsmål :hvornår betegnes det som iværksætter??

På forhånd Tak

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 10:00

hvordan er i kommet frem til, at i skal stifte et anpartsselskab? har i rådført jer med erhvervsudviklingen i jeres område som har sagt dette, og lige sagt ordet "tilbud" på vej ud af døren? :) 
Jeg har aldrig hørt om et "tilbud" der skal sendes ud - det kunne være en forretningsplan som mange gange er det der skal laves, for at se om virksomheden reelt set har noget at komme med.

Hvornår det betragtes som iværksætteri, tjo, iværksætter spænder meget bredt, jeg søgte på amino og fandt denne definition:
" En iværksætter er en person, der kan lide at starte nye virksomheder op. Typisk er personen energisk og positivt indstillet over for tilværelsen." (taget far amino)

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 10:28

Hej

Nej vi har selv snakket om det, ang. tilbud så er det fordi vi blev opfordret til at sende et tilbud med priser, men et tilbud plejer vel at indholde meget mere?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 10:40

webber:

Hej

Nej vi har selv snakket om det, ang. tilbud så er det fordi vi blev opfordret til at sende et tilbud med priser, men et tilbud plejer vel at indholde meget mere?

du er nødt til at uddybe det "tilbud" du snakker om. Hvem har opfordret jer til at sende det? Er det en forhandler i allerede er ved at sende priser til, inden i har startet jeres virksomhed?

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:52

webber:
ang. tilbud så er det fordi vi blev opfordret til at sende et tilbud med priser

Den slags tilbud plejer bare at være en liste med hvad man laver samt hvad de enkelte ting koster, eller en eventuelt timepris.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 15:45

Ja det var måske også det jeg tænkte da vi netop ikke har oprettet firmaet endnu, jeg forstår ikke helt det der med iværksætter samt anpartselskab, hvis man er iværksætter kan an oprette for en krone, men hvis men ikke er koster det 50000 kr, jeg er klar over når man giver en krone skal man sætte de 50000 ind senere, men hvornår er man iværksætter hvem bestemmer det

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:17

webber:

Ja det var måske også det jeg tænkte da vi netop ikke har oprettet firmaet endnu, jeg forstår ikke helt det der med iværksætter samt anpartselskab, hvis man er iværksætter kan an oprette for en krone, men hvis men ikke er koster det 50000 kr, jeg er klar over når man giver en krone skal man sætte de 50000 ind senere, men hvornår er man iværksætter hvem bestemmer det

Indskuddet på én krone er for, at man kan tjene penge, som der kan spares op i virksomheden, indtil man har 50.000 kr. Det er for, at man kan starte en virksomhed i samme form som ApS op uden at have 50.000 i startkapital. Jeg mener, at det er halvdelen af indtjeningen, der skal lægges til side, indtil man når de 50.000 i et IVS, men er ikke sikker på det - så undersøg det hellere selv først.

Altså, er det ikke fordi, staten vil putte nogen form for etiket på én og bestemme, om man er iværksætter eller ej. Tværtimod er løsningen til for, at der er flere, der har mulighed for at stifte et selskab uden at have startkapital, hvilket giver flere iværksættere.

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:55

Tilbudet lyder mere som en prisliste, for et tilbud er bare en pre-faktura som ikke er bindende.

Fx: En tømre kan give et tilbud på hvad det vil koste at sætte vinduer i, så når arbejdet er lavet sender han en faktura. Det kan være at det lige tog en time mere at udføre arbejdet så der kan være forskel på tilbud og faktura prisen(Hvis dette er oplyst). Eller må du ikke komme og lave prisen om bagefter. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 22:29

man behøver ikke at lave et IVS (iværksætterselskab) for at blive iværksætter. et helt almindeligt enkeltmandsselskab gør dig også til iværksætter.

Det er lidt som at spørge hvornår man er ekspert, for det er alle hvis de mener at de er det ;) Så hvis du føler at du er en iværksætter, så ER du iværksætter.. om folk så stiller sig lodret uenige med dig er så en anden snak :)

jeg har selv haft et iværksætterselskab, og jeg blev lokket af 1 krone i startkapital. Hvis jeg alligevel regner med at tjene penge, hvorfor så ikke låne eller spare de 50.000 op, for så at stifte det ApS man alligevel ender ud med hvis man får succes - og man stifter vel et selskab for at få succes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)