Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning i smba

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået må man ikke låne penge i et sMBA eller hvilket som helst andet selskab uanset hvem man er. Fair nok, det giver fin mening og er heller ikke det spørgsmålet handler om.

Derimod er det meget ofte af mange årsager at jeg som medejer må lægge ud for forskellige omkostninger.

Det gør så at jeg har en del penge tilgode som jeg pt. bogfører på en mellemregning konto i egenkapitalen og således mener jeg også at jeg til enhver tid kan tage mine udlæg skattefrit tilbage.

Jeg har blot behov for at høre at jeg gør det korrekt på denne måde.

Pft!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis du lægger penge ud - så skal du ha en konto - for udlæg - og den kan du anvende når det er- UDLÆG = kortere tid og du bare svinger det private kort af praktiske årsager - Udlæg betyder, at du rimeligt kortfristet hver gang får pengene retur.

Er det ikke udlæg, men udtryk for, at du låner selskabet penge, så skal det bogføres som kortfristet gæld i selskabet og du skal ha et lille lånebrev - anfordringslån og der skal beregnes og betales en markedsrente - som du opgiver til skat og selskabet har fradrag for

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)