Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for virksomhed uden indkomst.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har oprettet mit selskab i god tid, forstået på den måde, at jeg arbejder på et produkt som nok først ser lyset medio næste år, dog har mit selskab eksisteret siden august. Hvordan håndterer jeg dette regnskabsmæssigt, når der ingen indtægter eller udgifter har været?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:32

Cadeau:

Hej Amino,

Jeg har oprettet mit selskab i god tid, forstået på den måde, at jeg arbejder på et produkt som nok først ser lyset medio næste år, dog har mit selskab eksisteret siden august. Hvordan håndterer jeg dette regnskabsmæssigt, når der ingen indtægter eller udgifter har været?

Antager der er tale om et Aps/AS siden du skriver selskab ?

Bedste bud er at du stadig skal lave årsregnskab
og det skal revideres kommer an på om du har frasagt dig revison(er dog ikke sikker på om man kan det første år)

og ellers huske at lave 0 indberetning af moms

Udgifer du har i forbindelse med opstart sov kan du s.flg stadig registerer ind i dit selskab selv om du ikke har noget omsætning endnu.

/JIP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43

Cadeau:

Hej Amino,

Som du så i andet svar - så må vi vide om det er et selskab (IVS - ApS) eller personlig virksomhed/eller PMV og om det er momsregistreret

Hvis momsregistreret skal der indberettes 0 moms for 3 kvartal - frist udløb 1/12

Hvis personlig virksomhed skal du udfylde udvidet selvangivelse - med 0 i resultat og lidt øvrige oplysninger - dit regnskab vil jo vise 0 så alle tal vil i så fald være 0, men det skal skat jo også vide i så fald + lidt andre ting du ser i udvidet selvangivelse i begyndelsen af 2016

Hvis selskab - som du selv skriver  - så skal du også ha regnskabet - som så også vil vise 0 tal og der skal du indsende officiel årsberetning efter årsregnskabsloven - også med lidt tekster og ja - sjovt nok en masse 0 - dog vil der så være noget egenkapital i alle fald + du skal udfylde og digitalt indsende selskabsselvangivelse

Du skal så også huske at du i selskab skal ha en lovpligt arbejdsskadeforsikring uanset du har løn eller 0 omsætning + erhvervskonto tilknyttet dit CVR som nemkonto + ha udfyldt offentlige ejerregister på nuværende tidspunkt

Du kan læse meget mere om både pligter og regler for både virksomhed og selskab - med huskelister og andet i DETTE LINK

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)