Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ”kvittering for overførsel” fra kundens netbank, men modtog ingen penge?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryan Johansson:

En straks overførelse er der med det samme også mellem banker.

Beklager, så har jeg brugt den forkerte term.
Kunden har udført betalingen øjeblikkelig i sin netbank, ikke oprettet en betaling i morgen, i overmorgen om 30 dage osv.

Gør jeg det i min egen netbank er pengene på vej med det samme og KAN ikke fortrydes. Opretter jeg overførslen med betalingsdato i morgen, kan jeg godt slette eller rette den, men kan så heller ikke udskrive en kvittering (naturligvis).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 15:59

MicroTec:
Kunden har lavet overførslen i samme øjeblik han trykker "Send" (og kan derefter udskrive en kvittering), men da vi ikke har samme bank, kan jeg tidligst se pengene på min konto næste bankdag.

Det du omtaler er en standard overførsel, men som du fejlagtigt har kaldt en straks overførsel, hvilket er noget andet.  Ved en standard overførsel bliver pengene ikke overført med det sammen, hvilket giver kunden mulighed for at annullere betalingen efterfølgende.    

En standard overførsel mellem to banker tager normalt et døgns tid.En straks overførsel mellem to banker tager få minutter, Så pengene vil kunne ses på modtagers konto indenfor få minutter.

I fremtiden kræv at din kunde laver en straks overførsel! så er du helt sikker på at du får pengene indenfor få min.

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 15:59

... men i øvrigt står der på den kvittering jeg har modtage:

Betalingsdato xx.xx.2015 (Som er samme dag, som betalingen er oprettet og kvitteringen udskrevet)
Hos modtagers pengeinstitut xx.xx.2015 (Som er samme dag, som betalingen er oprettet og kvitteringen udskrevet)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 16:03

MicroTec:
Kunden har udført betalingen øjeblikkelig i sin netbank,

Nej pengene bliver først overført til modtager banken om natten, dvs. at kunde godt kan få overførslen annuleret ved at kontakte sin bank.

Har du talt med kunden?  måske du skulle se at få ham sendt til inkasso hurtigst muligt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10

Inden du falder ned at stolen af skræk, skal du så ikke lige vente til imorgen og se om pengene ikke kommer som aftalt.

KAN du stoppe varen frem til det, så er det jo godt, men ellers sker der nok ikke noget ved, at du venter med inkasso til pengene lige har haft en chance for at gå med i en natlig overførsel - SÅ kan du tage den derfra, hvis der ingen penge er.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:25

MicroTec:

Jeg er derfor temmelig forundret over at pengene ikke er modtaget.
Jeg har været i kontakt med kundens pengeinstitut, som bekræfter at kvitteringen er ægte, men de vil ikke fortælle hvorfor jeg ikke har modtaget min penge.

Hvordan pokker kan det lade sig gøre at udskrive en kvittering for en straks-overførsel i Netbank, som efterfølgende ikke finder sted?
Hvis det er muligt at der overhovedt ingen sikkerhed i systemet.

Hvilken Bank har din kunde ?.

Her er et uddrag fra Danske Bank =

I Danske Bank vises beløbet med det samme på din konto - både når du overfører til og modtager fra andre banker.

Alle de banker i Danmark, der er med i ordningen, er forpligtet til at stille beløbet til rådighed for modtageren straks, men ikke til at bogføre det, dvs. vise det i netbanken og lignende. Om modtageren af din overførsel kan se beløbet på sin konto øjeblikkeligt, kommer derfor an på den løsning, modtagerens bank har valgt. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 16:36

Cookie - John Hannover:

Inden du falder ned at stolen af skræk, skal du så ikke lige vente til imorgen og se om pengene ikke kommer som aftalt.

Der er gået en uge og jeg har talt med kundens bank, der er ingen penge på vej.

Jeg var af den overbevisning at en kvittering fra netbank var dokumentation for at pengene var på vej, hvilket kundens bank også bekræfter det er, bare ikke i dette tilfælde, som de ikke vil komme nærmere ind på.

Der er åbenbart ikke meget sikkerhed i en kvittering fra netbank, så det bliver nok lærepenge. Håber andre kan få del af mine lærepenge, for det er ganske udbredt at sende varen, hvis kunden sender en kvittering fra netbank.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

Ja det var så de lærepenge - du skal se pengene i egen bank - nu må den så til inkasso - øv - men det er jo så vejen - hvis ikke du ligefrem mener det er dokumentfalsk - men det er det jo næppe når banken siger, kvitteringen er god nok - så må pengene jo være stoppet efter en kvittering er lavet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 16:45

Ravn:

MicroTec:
Kunden har udført betalingen øjeblikkelig i sin netbank,

Nej pengene bliver først overført til modtager banken om natten, dvs. at kunde godt kan få overførslen annuleret ved at kontakte sin bank.

Det ved jeg med 100% sikkerhed at man ikke kan i min bank.
Efter jeg havde sendt en betaling opdagede jeg at jeg havde valgt den forkerte modtager. Kontaktede straks min bank, men de kunne ikke standse betalingen.

Tilmeldt 15. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:15

Såfremt kunden formentlig har været velvidende om økonomiske vanskeligheder, samt at overførslen formentlig blev "Fanget" i banken og annulleret, mener jeg helt bestemt der er foregået noget strafbart.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)