|
Hej Jeg spørger på en klients vegne... Jeg har en kunde , der har et på lokale 40m2 med en rigtig god beliggenhed ud til en gade med mange mennesker hele dagen. Det er i København ... Vi tænker ,at butikken skulle have forskellig ting indenfor design / velvære... den kan så lejes for 9000.- pr. mdr. + forsikring og el. Så man lejer den for 1 eller 2 måneder .. Hvor man kan have et godt vindue med sine tingene... Samt få respons fra kunderne på tingene ... Give en super service til kunderne , en vigtig ting idag , hvor service er en mangle vare.. hvis kunderne så vender tilbage efter de 2 måneder henviser vi så til deres faste adresse eller hjemmeside... er det overhovedet muligt tror i ... håber vi kan få noget repons på vores ide.. VI kunne også få kundernes email adresse og så kunne vi informere dem om månedens design / produkt...via et nyhedsbrev som vi sender ud for hver periode ....
Hilsen Karsten C,
|
Det er jo en fantastisk idé! Kan godt være, at det ikke vil blive en succes, men idéen fejler intet!
I virkeligheden laver du faktisk en "messestand" kun for én butik i en længere periode, end en messe varer. Dit kundesegment vil derfor være butikker af en vis størrelse - disse er derfor allerede kendte på markedet og har ikke i samme grad brug for eksponering. Vælger du at satse på iværksættere / nystartede / ukendte, så har de typisk ikke personale/råd til det.. Men med lidt planlægning, så kan det nok lykkes.
Jeg tænker lidt på nogle udvidelser til idéen:
* Tilbyd en "vicevært", der hjælper med at indrette butikken, holde ved lige og gøre rent
* Få fat i et skiltefirma, der kan plastre facaden til med lejerens reklamer
* Tilbyd ekspedienter, der kan passe butikken
* Arranger med flyttefirmaer, at de kan afhente varesortiment / diverse i forbindelse med indflytning/udflytning
* Lav en pakkeløsning med et reklamebureau, der kan fyre en kampagne af i forbindelse med en ny butiks indflytning
* Tilbyd at lave statistik på effekten for kunden (butikken)
Jeg elsker idéen - jeg vil ikke benytte mig af den, men ville gerne have været ophavsmand til den :)
Vh
Peter
Bliv gratis medlem