Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedstå gæld pr. sms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er desværre kommet i den situation at en af mine kunder nægter at betale for udført arbejde, aftalen var desværre mundtlig, og nu vil han ikke vedstå den.

Han vil ikke skrive under på noget.

Han svarer nogle gange når jeg sender ham en sms, så jeg ved at han stadig har samme telefonnummer.

Mit spørgsmål er om man kan sende ham en sms, (som jeg kan dokumentere er afleveret), med krav, og hvis han vælger ikke at svarer så vedstår han sin gæld, kan det lade sig gøre, i så fald vil jeg meget gerne have foreslag til ordlyden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54

Nej jeg vil ikke mene du kan gøre det så, hvis han ikke svarer på en SMS, så har han godkendt gælden. 

Det er fint hvis du kan få et svar du kan bruge - at han skriver OK jeg ved det men mangler penge, men manglende svar på en SMS vil ikke holde i retten vil jeg påstå.

Mundtlige aftaler er bindende, men svære at bevise. Hvis du ex har bygget en havemur for ham, og han intet har betalt, så vil han jo nok ikke ha det let i retten, ved at påstå han troede den var gratis, og så har du jo lidt medvind i forhold til den mundtlige aftale. Du skal med andre ord, på en eller anden måde, kunne sandsynliggøre, at han skylder dig de penge - og så må du har fat i en advokat - eller overveje at køre en småsags process selv http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:01

Hej

I givet fald ville der være tale om negativ aftalebinding, hvilket ikke er tilladt.

Har du sendt en faktura?

Hvis ja, så få sendt en rykker med inkasso-varsel til kunden. Herefter et betalingspåkrav, det kan du sagtens selv og det koster 400 kr.  Så skal han give møde i Fogedretten og her skal man jo som bekendt tale sandt. 

Men tit er alene truslen om inkasso, evt. fulgt op af et betalingspåkrav nok.

Bemærk dog beløbsgrænsen på kr. 100.000 kr.

Held og lykke med inddrivelsen.

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:39

Tak for svar

Jeg har ikke skrevet nogen regning til ham da jeg desværre var så dum at få ondt af manden da han fortalte om alle de ulykker der var komme ham til, men det er ikke en fejl jeg gør igen (af skade bliver man klog (håber jeg)).

Det jeg tænker på nu er at prøve at sms'se til ham og se om han ikke på et tidspunkt svarer mig at det er korrekt at han skylder for udført arbejde.

Har jeg forstået korrekt at en sådan sms fra ham vil være at som et retsgyldigt dokument, som kan bruges i en inkassosag.

Venligst

Bjørn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bjørn

Du skal glemme det med den SMS et øjeblik, og få sendt ham en faktura. Retten vil som det første bede dig om at dokumentere dit krav i form af en faktura eller nota hvis det er uden moms. Herefter bliver det et spørgsmål om han reklamere/afviser din faktura rettidig. I princippet kunne du godt sende din faktura pr. SMS, og hvis han ikke afviser den rettidigt så ville han være bundet.

mvh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)