Hej Aminoer Jeg er desværre kommet i den situation at en af mine kunder nægter at betale for udført arbejde, aftalen var desværre mundtlig, og nu vil han ikke vedstå den. Han vil ikke skrive under på noget. Han svarer nogle gange når jeg sender ham en sms, så jeg ved at han stadig har samme telefonnummer. Mit spørgsmål er om man kan sende ham en sms, (som jeg kan dokumentere er afleveret), med krav, og hvis han vælger ikke at svarer så vedstår han sin gæld, kan det lade sig gøre, i så fald vil jeg meget gerne have foreslag til ordlyden. |
Nej jeg vil ikke mene du kan gøre det så, hvis han ikke svarer på en SMS, så har han godkendt gælden.
Det er fint hvis du kan få et svar du kan bruge - at han skriver OK jeg ved det men mangler penge, men manglende svar på en SMS vil ikke holde i retten vil jeg påstå.
Mundtlige aftaler er bindende, men svære at bevise. Hvis du ex har bygget en havemur for ham, og han intet har betalt, så vil han jo nok ikke ha det let i retten, ved at påstå han troede den var gratis, og så har du jo lidt medvind i forhold til den mundtlige aftale. Du skal med andre ord, på en eller anden måde, kunne sandsynliggøre, at han skylder dig de penge - og så må du har fat i en advokat - eller overveje at køre en småsags process selv http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html
vh John Hannover