Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som distributør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har en kontrakt liggende klar til underskrift med en europæisk producent af sportsudstyr. Jeg skal være distributør og distribuere B2B til den danske detailhandel. Der er rigtig mange spørgsmål som dukker op, både forholdet mellem leverandør og distributør, men endnu flere i forholdet mellem distributør og detailledet:

- Hvilken lovgivning regulerer handel mellem distributør og detailhandel? Skal man lave sin egen kontrakt med detailhandlen?

- Hvis producenten giver 12 mdr garanti i leverandørkontrakten og den danske købelov giver forbrugeren 24 mdr. Hænger man så som distributør på garantien de sidste 12 mdr.?

- Hvilke forsikringer har man brug for? (produktansvar, forsikring af leveringer!!!?)

- Hvem kan man få til at gennemlæse kontrakten med leverandøren, advokat?

- andre overvejelser i forholdet mellem distributør og detail?

På forhånd tak for feedback

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:22

Jullesen:

Hej!

Jeg har en kontrakt liggende klar til underskrift med en europæisk producent af sportsudstyr. Jeg skal være distributør og distribuere B2B til den danske detailhandel. Der er rigtig mange spørgsmål som dukker op, både forholdet mellem leverandør og distributør, men endnu flere i forholdet mellem distributør og detailledet:

- Hvilken lovgivning regulerer handel mellem distributør og detailhandel? Skal man lave sin egen kontrakt med detailhandlen?

Dine spørgsmål er lidt svære at svare på uden at kende til betingelserne i den kontrakt du har liggende klar. Spørgsmålet er umiddelbart om du blot skal formidle kontakten mellem producent og detail, eller du køber varen af producenten og derefter videresælger til detailledet?

De fleste af dine spørgsmål afhænger meget af hvordan kontrakten er skruet sammen.

Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:34

Tak. Jeg bliver lagerførende og skal indgå aftale med detailhandel. Jeg bliver autoriseret distributør og "udnævner" autoriserede forhandlere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)