Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

social bookmarks

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med ikoner til Social bookmarks? kan scriptet skade søgeoptimering eller er linksene positive for søgeoptimering?

Jeg vil også gerne vide om scripts til sporing er MEGET upopulære hos Google??

Mvh Marlene

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:45

Hej Marlene

Mon ikke du kan lave disse links til sociale bookmarks som nofollowlinks og på den måde slippe helt for at tænke på effekten i søgemaskinerne? Eller måske er det "et relevant" link i forhold til din side. Så er det fint for sidens ranking at linke til den.

Noget andet er om det vil blive brugt. Jeg synes ikke jeg har set mange links til danske sites fra sociale bookmark sites. Kan du løfte sløret for dine tanker omkring det? Eller måske er det ikke til et sie på dansk?

Mht scripts: kan du beskrive nærmere?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 20:55

Hej Anders

tak for dit svar. Det er relevante links for mig, fordi jeg håber at nogle brugere vælger at gemme vores artikler i deres social bookmarks. Jeg venter bare på at social bookmarking bliver mere brugt i DK:-)

Mht. scripts så har jeg hørt at fx. javascript er skidt for seo. Jeg har scripts med javascript liggende i mine koder fra Adwords og Yahoo! search marketing. Men er de meget skadelige for seo? hvis de er, så undrer det mig at Google selv udbyder dem.

mvh Marlene

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:14

Hej Marlene

Med hensyn til relevans, så mente jeg om søgemaskinerne finder dem relevant, og det gør de sikkert ikke specielt. Hvis disse links ikke er relevante i forhold til indholdet. En side om katte som har social bookmark links til kategorien, katte, hos delicious eller hvad ved jeg, er måske lidt relevant, men hvis man linker til en ren afstemningsside, hvor der ikke er noget nyt at lære om katte, så er det bedre at linke med et nofollow-tag.

Det, der gør et nofollow-tag ornlig sygt er at linket stadig virker som det skal, men at din side alligvel ikke afgiver pagerank til et irellevant sted. Altså kan du sætte tag-et ind uden andet end gode konsekvenser.

Link uden nofollow: <a href="http://www.amino.dk">amino</a>

Link med nofollow: <a href=http://www.amino.dk" rel="nofollow">amino</a>

Mht script, så ville jeg nok ikke bekymre mig så meget. Bare det ikke er sidens indhold, som "står inde i det". Når det er besøgstællere og reklamer, er det jo ligegyldigt om søgemaskinerne kan læse det eller ej. Samtidig må jeg hellere tage forbehold og sige, at søgemaskinerne muligvis bedre kan lide sider med et fornuftigt forhold mellem kode og indholdstekst end sider med en hel masse kode uden ret megen tekst.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:19

Er helt enig med Anders. Der er tonsvis af meget succesfulde sider der gør brug af social bookmarking, så det er bare at klø på. Men som Anders også rigtigt påpeger, så ser man pt. den største effekt på engelsksprogede sider.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)