Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger udvikler af applikation med egenskaber som Just-Eat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med opstart og udvikling af en virksomhed.

Virksomheden kommer til at bestå af en hjemmeside, hvortil jeg skal bruge en applikation til IOS og Android, der kan arbejde sammen med hjemmesiden.

Hjemmesiden kommer til at indeholde indeholder følgende:

- Database med brugere. Hertil at man kan opsætte sin profil med billede og diverse informationer.

- Mulighed for at lave opslag

- Mulighed for brugere at lave en booking

- Mulighed for at lave vurderinger

- Betaling via. betalingskort 

Applikationen skal derfor kunne interagere med hjemmesiden og have samme funktioner.

Da jeg stadig er under uddannelse er mit budget minimalt, og jeg har endnu ikke en investor med ombord. Når idéen er færdigudviklet og jeg har visuelle produkter at kunne fremvise, søger jeg en investor med viden indenfor markedet. Dertil vil budgettet også blive forøget og derved kan der eventuelt blive udviklet videre på app'en.

Jeg er dog helt grøn på udvikling af applikationer og ved hverken hvordan man gør, eller hvad prisen for en applikation med ovenstående indeholdende koster.

Derfor søger jeg nu hjælp til råd, vejledning og kontakt til udviklere.

Mvh

Søren Fuhr 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:14

Hej Søren,

Det lyder ikke helt som om at du har 100% styr på din ide? Hvis du har skal du jo også lægge en forretningsgang og budget for fremtiden.

Der er mange som skriver ligesom dig at de søger en udvikler og desværre er der mange som ikke kommer videre af mange årsager.

Den grund jeg ser mest her på Amino er at folk ikke har gennemarbejdet deres plan før de søger arbejdskraft. Jeg var selv under både uddannelse og arbejde mens jeg arbejdet min virksomhed op og kan kun dele min erfaring som bygger på at lave så meget du kan mens du tjener lidt penge til at leve for. Der efter partner op med en kompetent fagmand og gå all-in i projektet.

Hvis du ikke allerede har set Martins Thorborgs video om at skaffe gode udviklere, så kan du se den her: 

Jeg håber at du finder en som kan hjælpe dig :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:47

Hej Tobias,

Mange tak for din tilbagemelding og dit brugbare svar. 

Jeg har 100% styr på hvordan idéen skal udføres, men den er dog stadig på udviklingsstadiet. 
Det er svært at få formidlet sin idé, uden at afsløre den. 

Grunden til at jeg søger en udvikler allerede er, at jeg gerne vil have en vedkommende med i udviklingsfasen og have mulighed for sparring i forhold til hvad der er realistisk og hvad der ikke er.

Jeg har en masse idéer til hvordan applikationen skal udføres og se ud, men hvis det ikke kan lade sig gøre eller jeg ikke kan rejse kapital til at få applikationen udviklet, er jeg nødt til at finde andre løsninger.

Og tak for rådet med at knokle under uddannelsen - er glad for at høre andre også har gjort, hvad jeg har tænkt mig at gøre. :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:46

Hejsa Søren

Det lyder da som et spændende projekt, og det virker egentlig som om du griber det fornuftigt an.

Når du skal have en investor med, er det vigtigt at du har styr på forretningsmodellen, og at du har nogle tal, budgetter med, og noget du kan vise frem.  Inden du snakker med dem, skal du være ordentligt "klædt på"

Derfor er det en god idé at få en med indover fra starten, som du kan sparrer med og hjælpe dig igennem de indledende øvelser. En proces som vi har medvirket i et par gange er at hjælpe startups som dig med at blive klar til mødet med iværksætteren.

Det vi kan hjælpe med her er:

1. At få skærpet din idé.
  2. At få styr på din forretningsplan - (tag evt et kig på businessmodel canvas: http://forretningsmodellen.dk/2012/10/business-model-canvas-og-alexander-osterwalde/) og din pitch/elevatortale, dvs at blive skarp på hvad det er din applikation kan
  3. At få lavet Wireframes (tegninger af din løsning) samt specifikation af en "MVP" - eller den mindst mulige løsning - dette bruger vi til at give dig en pris for den allerførste udgave af din løsning, samt et overslag på de næste par versioner - dette danne udgangspunkt for dine budgetter.
  4. At få lavet et design, således at du har noget lækkert at vise frem til investorene.
  5. Og nogle gange har vi også lavet et simpel version af applikationen, hvor vi har implementeret designet, men det er ofte ikke nødvendigt

Anyway - du giver mig bare et kald hvis der er noget vi kan hjælpe dig med her - nummeret er 3053 1351

//Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)