Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af norsk virksomhed/partneskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at indgå et samarbejde med en person fra Norge, hvor vi vil starte et norsk selskab sammen. I den forbindelse har min partner kontaktet en norsk advokat for bistand i forbindelse af oprettelse af selskabet og udfærdigelse af kontrakter.

Mine spørgsmål lyder

• Findes der gratis bistand til iværksættere i Norge lignende man ser herhjemme i Danmark, f.eks. til XX timer til rådgivning, revisor og/eller advokat?
  • Den norske advokat vi har været i kontakt med tager i omegnen af 10.000-15.000 NOK for at oprette selskabet og lave de juridisk korrekte kontrakter med alle involverede + bistand i opstarten af selskabet. Lyder dette som en fair pris?
  • Er der andet jeg skal være opmærksom på når jeg indgår et partnerskab med en privatperson i Norge ved opstart af et norsk selskab? Jeg har selv et ApS, som vil stå som medejer.
Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 16:52

1: Det er kun gratis advokatbistand for de med økonomiske problemer, ikke for erhverv. Tilbud av typen X antall timer gratis hos revisor/advokat, brukes ikke i NO.

2: 10-15K lyder fair ja.

3: Starter dere et AS i Norge, så er det vel ikke noen spesielle hensyn. Men jeg ville nok tatt en runde med en dansk revisor med erfaring NO-DK, bare for en sikkerhets skyld.

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:31

Mange tak for svar.

Ærgerligt der ikke er nogen gratis iværksætterbistand i Norge :)

Vi arbejder videre med selskabskonstruktionen og jeg hører også lige min egen revisor, hvad han synes.

Tak endnu en gang.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)