Jeg står midt i en diskussion mellem min partner og jeg.
Hvis det omtalte produkt er et forudbestillingsprodukt, og det beskrives tydeligt i handelsbetingelserne, at pengene trækkes med det samme, da det er en forudbestillingsvare. Er det så ikke okay at trække dem før?
ikke fordi jeg har svaret - men beskriv lige "forudbestillingsprodukt" for hvis du mener, at du har ikke varen hjemme bare - så kan du givet ikke ændre spillets regler - det er jo ikke kundens problem om du har lager eller ikke -
Derimod ved jeg ikke om der kan være regler omkring special fremstillede varer som helt fremstilles efter kundens specifikationer - mener der er regler for hvornår forudbetaling (som det jo er du vil) må bruges hos forbrugerombudsmanden - noget med beløbsstørrelse og nødvendigheden af forudbetalingen (og det er ikke at du ikke lige har råd til lager) og så tror jeg ikke heller - når forskudsbetaling er godkendt, at det er nok det står i handelsbetingelser, så skal det specifikt aftales med kundens accept - men vent og se om der er eksperter - eller skriv til forbrugerombudsmanden evt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er ikke et produkt som decideret ikke er i produktion. Men f.eks lad os sige virksomheden ikke har 500.000$ til at købe produktet hjem for, og derfor sælger produktet som forudbestillingsprodukt, og dermed sender det ud indenfor 14-21 dage f.eks.
med 500.000 $ vil det sikkert kunne falde ind under de specielle regler hvor beløbets størrelse kan gøre det nødvendigt og naturligt - men du må nok skulle checke hvordan betingelserne er for, at det er en forudindgået aftale og hvad reglerne så er -
Hvad hvis du f.eks forudbetaler 500.000 $ og leverandøren snyder dig - hvordan betaler du så kunden tilbage mon? Det lyder lettere risikabelt
Er behovet alle 500.000 $ eller er din fortjeneste med i det, så du måske kan nøjes med 50% forud osv Der er sikkert ret skarpe regler ved B2Csalg og forudtræk af så store beløb og måske som tidl. skrevet, krav om, at kunden forhåndsgodkender aktivt - ikke bare del af forretningsbetingelse
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
med 500.000 $ vil det sikkert kunne falde ind under de specielle regler hvor beløbets størrelse kan gøre det nødvendigt og naturligt - men du må nok skulle checke hvordan betingelserne er for, at det er en forudindgået aftale og hvad reglerne så er -
Hvad hvis du f.eks forudbetaler 500.000 $ og leverandøren snyder dig - hvordan betaler du så kunden tilbage mon? Det lyder lettere risikabelt
Er behovet alle 500.000 $ eller er din fortjeneste med i det, så du måske kan nøjes med 50% forud osv Der er sikkert ret skarpe regler ved B2C salg og forudtræk af så store beløb og måske som tidl. skrevet, krav om, at kunden forhåndsgodkender aktivt - ikke bare del af forretningsbetingelse
vh John Hannover
Jeg kan godt følge dig.
I vores situation snakker vi nok i omegnen af 250.000kr. :)