Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU eller fx Asiatisk leverandør? I forhold til indkøbspriser og regler

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

For at du kan finde ud af hvad toldsatsen er skal du kende varekoden for selve produktet, varekoden kan finde prøve at finde i toldtariffen 2015. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svært ved at se hvad det egentlige spørgsmål er og hvorfor du sammenligner pærer og bananer. Prisen er meget forskellig når varen er meget forskellig, og det kan der være mange årsager til...lad mig gætte på et par stykker...i pakistan bruger man børnearbejde (selv om man bruger mange kræfter på at modbevise det), farverne i stoffet er skadelige, ejerne af fabrikkerne supporter sharia, ved at købe varer fra et islamisk land, støtter man kvindeundertrykkelse  --- andre kan sikkert finde andre punkter.

Folk der kun ser på prisen vil være ligeglade med oprindelse, men så sælger du 3-4 tshirts for 100, køber folk varer der er lavet i danmark betaler de gerne 300 kr. for en tshirt i god kvalitet. Så hvis vi regner med at alle køber 6 tshirts om året, så vil ham der sælger pakistanske tjene ca. 170 kr. per år men ham der handler med danske varer tjener 235. kr. x 6 = 1410 kr. per år.

Din forudsætning er at du skal gå efter billigeste produktion fordi prisen afhænger af udseendet på produktet, men det er en fantasi. Det vigtige er tit at produktet signalerer kvalitet så omgivelserne ved at du står for kvalitet.

Jeg siger ikke der ikke er et marked for billige varer, selvfølgelig er der det. Men det er sjældendt at billigt og dyrt producerede varer kæmper om den samme end user. Derfor er det jo åbenlyst at du ikke kan sammenligne markederne på den måde du gør.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)