Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af brugte ting der er lavet om til et nyt produkt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen herinde der har erfaring med salg af brugte ting man selv har lavet om til et nyt produkt?

F.eks:

Jeg køber et par brugte Nike fodboldstøvler af en privat person.
Dem laver jeg om til en hat der egentligt stadig ligner Nike støvlerne sat sammen til en hat men kan selvfølgelig ikke bruges som fodboldstøvler mere.

Den hat vil jeg så gerne sælge.

Kan jeg evt. have problemer med Nike?
Hvad med moms osv. på den brugte vare og den "nye" vare jeg sælger?

Håber nogen har lidt input til min problemstilling :-)

På forhånd tak,

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52

senilix:

1

2

Hvad med moms osv. på den brugte vare og den "nye" vare jeg sælger?

1 nej ikke som du beskriver det

2 Du ændrer så meget ved varen at karakterskiftet betyder at du skal lægge fuld moms på dit eget salg uanset du har købt fra privat og dermed ikke har betalt moms (og så jo heller ikke har moms at trække fra) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 01:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

senilix:

Du får ihvertfald problemer, hvis du kalder det for en 'Nike-hat' - og måske endda også, hvis du i din salgsbeskrivelse skriver, at den består af gamle Nike sko. Du må nemlig ikke bruge/misbruge andres brand og intellektuelle rettigheder til at promovere dine egne produkter, med mindre du har en aftale med f.eks. Nike.

Og faktisk tror jeg heller ikke, at du må have deres logo på din hat, fordi hvis Nike så gennem fingre med dét, så ville det danne juridisk præcedens - og det ville Nike ikke være interesseret i.

Ja, undskyld, det er ikke for at være en dødbider og tørvetriller - men virksomheder generelt er blevet ret skrappe mht. beskyttelse af deres brand i disse dage - så hvis du vil lave en 'sko-hat', så vælg nogle 'no-name' sko at gøre det med.

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 11:28

Cookie - John Hannover:

Jeg vil mene at du kan komme i problemer med Nike, da du jo misbruger deres varemærke ved at skabe et nyt produkt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31

Ravn:

Cookie - John Hannover:

Jeg vil mene at du kan komme i problemer med Nike, da du jo misbruger deres varemærke ved at skabe et nyt produkt.

nok noget galt i citatet - for jeg har vist ikke lige spurgt om jeg kan komme i problemer med Nike - da jeg intet har med den sko at gøre men- enig I at det sikkert / muligvis kan give problem hvis NIKE logo er med, specielt hvis det på nogen måde så kan opfattes som et Nike produkt, så det ville jeg ikke turde. Hvis det var en kunstnerisk installation og helt klart det ikke var nike, men den bestod af alle mulige varemærker, så tror jeg ikke det gav problem, men hvis Nike logo er på sådan et sammensat produkt, så ville jeg ikke turde

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)