Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en brugervenlig URL? For Google og for mennesker :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside og en shop (samme site), hvor jeg gerne vil have gode URL - både Google venlige (SEO) og gode at læse for mennesker :-)

Webbureauet, som skal lave min shop/hjemmeside, opretter URL'er, hvor jeg ikke kan undgå at siderne og dermed URL'erne enten hedder ”/category/” eller ”/page/” alt efter om det rent teknisk er en kategori eller tekstside. Webbureauet fortæller mig, at dette har ikke den store betydning rent SEO-mæssigt, og at de har rigtig mange shopejere, som ligger helt fremme på side 1 i Google.

Er det ok rent SEO-mæssigt og i forhold til læsevenlige URL'er for mennesker?

Jeg ville jo gerne have URL'er som bruger mine søgeord, hvor jeg bruger "/" mellem hovedkategori og underkategorier, så mine URL'er følger en struktur med gode søgeord (uden ordene "katogori", subkategori" og "primaere") så den rent strukturmæssigt vil se således ud: http://www.domaene.dk/kategori-soegeord/subkategori-soegeord/primaere-soegeord/ 

Men skal jeg ikke hænge mig i det og bare accepterer, at der kommer ”/category/” eller ”/page/” i alle mine URL'er?

Jeg glæder mig til at høre fra dig, som ved mere om URL'er end jeg :-)

Mange hilsner Helle

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ups - tænkt ikke at skrive sin egen URL rigtigt, sorry - der skulle stå www.hlj-yoga.dk , bare hvis det giver lidt input at se min eksisterende side.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)