Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med skat? Personligt ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der ved lidt mere om skat end jeg?

Jeg er i tvivl om, hvilken form for beskatningsordning der vil passe mig og mit firma bedst.
Umiddelbart har jeg fundet frem til, at det skal beskattes iht. personlige skatteregler, men det der med at forudsige overskud/underskud er ikke den nemmeste opgave.

Jeg har nu læst lidt om virksomhedsskatteordningen, og er her opstår tvivlen.

Hvilken ordning skal jeg vælge? Lige nu er virksomheden bibeskæftigelse.
Hvordan fungerer virksomhedsskatteordningen, hvis det vil være et bedre valg? 

Spørg endelig, hvis mit indlæg er udklart.

Mvh

Sofie

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:38

Hej Sofie

Jeg vil ikke begynde at forklare om hvordan virksomhedsskatteordningen (VSO) fungere, da det kræver en længere afhandling. Man benytte typisk VSO når man gerne vil sparre op i virksomheden uden at skulle betale den fulde skat. Det er ikke noget du skal afgøre på forhånd, det vil typisk være i forbindelse med regnskabet og skal du benytte VSO, så bør du også finde dig en revisor der kan hjælpe med det.

Så mit budskab er, find ud af det sammen med din revisor, og indtil videre så fokuser på din virksomhed i stedet for beskatningen.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01

Ganske enig med Anders - Med mindre du står overfor topskat - så drop virksomhedsskatteordningen, som ofte betyder, at du skal have økonomihjælp

Du kan læse mere om VSO her hvis du orker http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Jeg går ud fra du er registreret som enkeltmandsvirksomhed (forudsætning for VSO) og du kan læse meget mere om enkeltmandsvirksomhed, skat og moms i DENNE BOG 

Med bibeskæftigelse, så bare før omhyggeligt regnskab og betal alm- personskat med mindre topskat er problemet

flot hjemmeside du har iøvrigt synes jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)