I september 2013 købte jeg nogle handelsvarer ved en tysk leverandør. En som jeg har handlet med siden 2008. Faktura modtages og jeg opretter den i netbank til betaling på forfaldsdato, (30 dage netto), troede jeg. Jeg kom desværre til at taste 2014 i stedet for. Dette opdagede jeg ikke før 22.04.2014. Så den blev naturligvis aktiveret og betalt. I september 2014 modtager jeg en skrivelse fra Amts Gericht i leverandørens retsområde med: Hovedstol (som er betalt 22.04.2014) Denne Amts Gericht sender det hele én gang til i marts 2015. Samme dag som denne skrivelse modtages. Bliver den besvaret med kopi af bankoverførsel og indsigelse. Nu er der modtaget en skrivelse fra et Advokatfirma (tysk), der atter rykker for: Hovedstol (som er betalt 22.04.2014) Nu er der dog kommet renter på fra: september 2013 til 23.10.2015. Jeg erkender, jeg har lavet en tastefejl med dato i Netbank. Så renter fra forfald til betaling (22.04.2014) kan jeg acceptere. Skal lige huske at nævne, fakturanummer som det handler om, er anført på overførsel. Og jeg har naturligvis ikke handlet der siden september 2014. |
Pythonrap:Denne Amts Gericht sender det hele én gang til i marts 2015. Samme dag som denne skrivelse modtages. Bliver den besvaret med kopi af bankoverførsel og indsigelse.
Nu er der modtaget en skrivelse fra et Advokatfirma (tysk), der atter rykker for:
Hovedstol (som er betalt 22.04.2014)
Retsomkostninger
Oversættelsesgebyr
Gebyr nr. 3305Nu er der dog kommet renter på fra: september 2013 til 23.10.2015.
Jeg erkender, jeg har lavet en tastefejl med dato i Netbank. Så renter fra forfald til betaling (22.04.2014) kan jeg acceptere.
Men at der først sker noget i september 2014 også via AG og at denne er min kvittering total overhørig?Skal lige huske at nævne, fakturanummer som det handler om, er anført på overførsel.
Har du prøvet at tage telefonen og snakke med dem om hvordan i løser denne sag ? Du har jo betalt hovedstolen (og kan bevise det), men samtidig har du betalt for sent. Måske kan i blive enige om at slå halv skade på omkostningerne.
Nu kender jeg ikke til tysk inkassolovgivning og om de måske kan føre sagen i DK, men hvis du skal til at bruge kræfter på en advokat til at rådgive dig samt selv skal bruge en masse tid på dette, er det så ikke bare nemmere at prøve et forlig og komme videre.
Jeg siger ikke man bare skal give op overfor ethvert krav, men nogle gange skal man også vælge sine kampe og frygter lidt denne sag kan komme til at koste dig meget fokus og tid!