Jeg skrev ind til opfind.nu, og han svare så tilbage, at jeg skulle skrive til en anden formular på siden, hvor jeg skulle beskrive min idé, så de nemmere kan finde den rigtige rådgiver til mig. Her tænker jeg omi har erfaringer, gode råd etc.? Kan jeg overhoved stole på dem? Vil jo helst holde mit koncept tæt!
En god ide når man snakker med rådgivere, investorer, potentielle partnere, leverandører etc. er, at fortælle om ideen i overordnede vendinger.
Hvis en del af ideen kan patenteres, så beskriv ikke hvordan denne del fungerer i detaljer. Både fordi det er den del der kan have værdi, men også fordi, at hvis man snakker med for mange om den patenterbare løsning, kan man i værste fald risikere at det ikke kan patenteres.
Lad os sige at du har opfundet et dæk, som er super godt både sommer og vinter, og du opnår det ved at benytte en helt unik gummiblanding som du har opfundet. Så kan du sagtens beskrive dækkets egenskaber, fordele ift. eksisterende helårsdæk etc. Men selve opskriften/formlen for gummiblandingen holder du for dig selv indtil videre.