Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vinbar / Levende butiks opstart (Godkendelser m.m.)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal til at starte en vinbar/butik op i indre københavn. Konceptet er en levende vinbar hvor du kan købe det interiør du sidde ved og kigger på (Borde, stole, lamper og andet habengut) Vi vil lave et konstant skiftende miljø hvor vi får nye varer ind uden lager opbevaring (Mest brugtvare vi vil sælge i konceptet)

Er der nogle der har noget erfaring med dette rent lovgivningsmæssig? Altså i korte træk, hvad skal der til før jeg må skænke et glas vin ud til besøgende så det kommunale ikke kommer efter mig.

Skal man have faste rammer for siddepladser, eller må disse skiftes periodisk?

Jeg ved godt at man skal have en spirituslicens m.m. hos politiet men rent indretningsmæssigt, tænker jeg på toiletter ift. siddepladser m.m.

Hvad kræver de forskellige myndigheder at man skal have styr på og hvor skal jeg henvende mig før jeg kan sætte det hele igang? Og ved i hvor lang tid de forskellige tilladelser typisk tager at få?

Bygningen er en fredet pakhus bygning i Knabrostræde indre kbh, i et kælderlokale men har tidligere været et værtshus i start 1900-tallet 

div.

1 - spiritus licens. 

2 - krav for siddepladser med henblik på toiletter

3 - velfungerende køkken'/bar / godkendelser (KUN KOLDT KØKKEN skal bruges tappas, oliven, nødder osv) Ingen varm gastro

4 - lovkrav og godkendelser til servering? Skal man have andet? 

Mvh,

Tobias

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Hinchely Pedersen:
Bygningen er en fredet pakhus bygning i Knabrostræde indre kbh, i et kælderlokale men har tidligere været et værtshus i start 1900-talle

Der er eget strenge regler for fredede bygninger, så du skal nok ikke regne med at du får lov til at en ombygning eller installere toiletter. kontakt kulturarvsstyrelsen

Følgende skal du kontakte

https://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/Tilladelser/Alkoholbevilling/

Fødevarestyrelsen skal du også søge-

http://www.kk.dk/artikel/tjekliste-nye-restaurat%C3%B8rer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)