Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterselskab - oprettelse - spørgsmål

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg endelig ved at oprette et iværksætterselskab.

Jeg har lavet en indskudskapital svarende til nogle af de udgifter jeg har haft med webshop, domæne oprettelse af IVS osv.

Hvordan bogførere jeg de forskellige udgifter jeg har haft. 

Min plan er at jeg mit IVS køber webshop mv. til den pris jeg selv har givet for den.

Hvor bogføre jeg dette i åbningsbalancen?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen

Linda

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10

dit IVS skal kontant stiftes - dine aktiver har ikke med det at gøre, det kan kun kontantstiftes

Dine aktiver skal sælges til dit IVS til den markedsværdi på faktura fra din personlige virksomhed (eller dig selv hvis du ikke har virksomhed) for MAX MAX markedspris dokumenteret og ikke over indkøb og varer for indkøbspris præcist.

Dine udgifter og indtægter ved salget af aktiver og webshop - indgår i regnskabet for virksomheden inden du stiftede IVS og den skal du så betale skat af. Webshop og varer er dermed ikke i åbningsbalance - de kommer ind som køb. Abningsbalance i IVS omfatter KUN din stiftelseskapital som udgangspunkt

IVS kan KUN kontantstiftes - ikke ved at noget andet indgår i kapital osv

Dit IVS får dermed varer/aktiver ind ved køb og betaler for dem til din tidl. personlige virksomhed

Husk lige nu lovpligtig arbejdsskadeforsikring nu du vil være IVS + off. ejerregister og en del andet - 

Overvej min Ebog om netop IVS letlæst med stiftelse , regler, huskeliste, moms og skat - som er ganske så forskellig fra det tidligere - mere du ikke løber ind i en masse bøvl - det vil nok være de småpenge og lidt læsning værd for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:39

Mange tak for svar :-)

Rent praktisk bogføres der så på kontiene, kapitalkonto i kredit og konto for køb af web i kredit?

Og så er der forskellige omkostninger jeg selv har lagt ud. Kan jeg ligge de fakturer som jeg har modtaget privat ind som dokumentation i bogføringen af disse ting i IVS´et?

Hvad får det af konsekvens skattemæssigt for min privatøkonomi. Jeg har selvfølgelig ikke tjent noget ved de ting som IVS´et  har købt, Med andre ord. De udlæg jeg har haft går i nul. Skal de oprettes nogle steder?

Da jeg som privatperson ikke er momsreg., skal virksomheden bogføre hele beløbet inkl. moms. Dvs. at IVS´et ikke kan trække momsen fra.

Håber det giver mening og at der er nogle der kan svare på det.

Jeg vil blive super glad for svar!

Venlig hilsen

Linda

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

ting du har købt privat inden IVS kan du kun få ind, ved at sælge dem til dit IVS - privat til IVS uden moms og MAX MAX MAX til den pris du gav for dem eller markedspris

Ja - faktura uden moms og hele beløbet er så udgift for IVS uden moms. Husk lige kapitalberedskabet - at du ikke på sigt taber hele kapitalen og - husk at IVS kun må betale med egne penge = fra dets konto - ellers ´- hvis ikke det er udlæg som du kort tid efter får tilbage  må du jo låne det penge - som du kan med simpelt lånebrev og mod markedsrente som krav

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)