Nu er jeg endelig ved at oprette et iværksætterselskab. Jeg har lavet en indskudskapital svarende til nogle af de udgifter jeg har haft med webshop, domæne oprettelse af IVS osv. Hvordan bogførere jeg de forskellige udgifter jeg har haft. Min plan er at jeg mit IVS køber webshop mv. til den pris jeg selv har givet for den. Hvor bogføre jeg dette i åbningsbalancen? På forhånd tak for hjælpen. Hilsen |
dit IVS skal kontant stiftes - dine aktiver har ikke med det at gøre, det kan kun kontantstiftes
Dine aktiver skal sælges til dit IVS til den markedsværdi på faktura fra din personlige virksomhed (eller dig selv hvis du ikke har virksomhed) for MAX MAX markedspris dokumenteret og ikke over indkøb og varer for indkøbspris præcist.
Dine udgifter og indtægter ved salget af aktiver og webshop - indgår i regnskabet for virksomheden inden du stiftede IVS og den skal du så betale skat af. Webshop og varer er dermed ikke i åbningsbalance - de kommer ind som køb. Abningsbalance i IVS omfatter KUN din stiftelseskapital som udgangspunkt
IVS kan KUN kontantstiftes - ikke ved at noget andet indgår i kapital osv
Dit IVS får dermed varer/aktiver ind ved køb og betaler for dem til din tidl. personlige virksomhed
Husk lige nu lovpligtig arbejdsskadeforsikring nu du vil være IVS + off. ejerregister og en del andet -
Overvej min Ebog om netop IVS letlæst med stiftelse , regler, huskeliste, moms og skat - som er ganske så forskellig fra det tidligere - mere du ikke løber ind i en masse bøvl - det vil nok være de småpenge og lidt læsning værd for dig
vh John Hannover