Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiver købt privat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har netop startet et interresentskab med min gode kammerat, vores primære produkt er mobildiskotek.

I denne sammenhæng har vi købt diskoteksudstyr for 59.247,5 kr. købene er foretaget privat, inden vi modtog vores CVR-nr.

Jeg vil derfor høre jer om, hvordan vi bedst muligt får registreret udstyret i virksomheden, Jeg er godt klar ovet at, mobildiskotek går under kunsterisk virksomhed og derfor er momsfritaget. Vores eneste mål er derfor blot, at kunne trække pengenu ud skattefrit

Tak på forhånd

Rasmus :)

Tilmeldt 3. Sep 15
Skrevet kl. 16:09

:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26

jeg kan ikke sige, om mobildiskotek er momsfri virksomhed sådan bare ud fra navnet -Jeg tror dog I har helt ret - det inkluderer jo "kunstnerisk optræden" og kan så ikke mosregistres - Anyway - I har jo formentlig brugt udstyret privat eller/og lavet noget betalt med udstyret inden i evt blev moms registrerede og så kan momsen i alle fald ikke trækkes fra - selv hvis I - modsat hvad faldet givet er - var momsregistrerede

I alle fald - I laver en faktura fra jer privat til jeres I/S og som dokumentation for pris bruger i de oprindelige regninger hvis de ikke er over et år gamle, og eller finder i brugt priser på samme

Udstyret ejes så af I/S og skal I lukke eller sælge, skal det så købes ud igen. Går ud fra det er købt kort inden CVR, så bare dokumenter med regningerne og sælg det ind til samme pris (uden moms)

Det skal så udbetales til den der ejer udstyret bare direkte (eller gå ind på hver jeres konti eller ejeren af udstyrets i mellemregning). Husk ejeraftale som også gennemgået HER

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Skrevet kl. 17:54

Hej John

Mange tak for svaret. Hvis virksomheden ikke har pengene i øjeblikket, er det så muligt at vi som ejere, får pengene udbetalt når virksomheden har dem. Eller skal de overføres samtidig med "salget"?

Vh Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20

Rasmus Paulsen:

Hej John

Mange tak for svaret. Hvis virksomheden ikke har pengene i øjeblikket, er det så muligt at vi som ejere, får pengene udbetalt når virksomheden har dem. Eller skal de overføres samtidig med "salget"?

Vh Rasmus

ja- det var det jeg skrev om, at I så jo skal ha to konti i bogholderiet - under egenkapital  - mellemregning - en til hver navn - og så bogfører i som køb debet og kredit - pengene ind på den konto i mellemregning der skal ha pengene - senere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)