Hej Aminoer. Jeg er ved at starte et projekt (en webshop) op, sammen med en af mine venner. Vi har begge personlige selskaber ved siden af, men jeg er lidt i tvivl om hvordan samarbejdet strikkes bedst sammen rent juridisk / skatteteknisk. En tanke jeg har haft er at hvis jeg f.eks. står som ejer af webshoppen, og står for udgifter til at starte med (Vi regner med at kunne starte for ganske lidt), og vi så har en kontrakt om at en person ikke må køre firmaet videre uden den andens accept. Overskud skal så deles, og her tænker jeg at min ven kan sende mig fakturaer fra hans firma, til mit. Er ovenstående lovligt, og den "rigtige" måde at gøre det på? Mvh |
kentora:Hej Aminoer.
Jeg er ved at starte et projekt (en webshop) op, sammen med en af mine venner. Vi har begge personlige selskaber ved siden af, men jeg er lidt i tvivl om hvordan samarbejdet strikkes bedst sammen rent juridisk / skatteteknisk.
En tanke jeg har haft er at hvis jeg f.eks. står som ejer af webshoppen, og står for udgifter til at starte med (Vi regner med at kunne starte for ganske lidt), og vi så har en kontrakt om at en person ikke må køre firmaet videre uden den andens accept. Overskud skal så deles, og her tænker jeg at min ven kan sende mig fakturaer fra hans firma, til mit.
Er ovenstående lovligt, og den "rigtige" måde at gøre det på?
Mvh
Kentora
Hej Kentora.
Det ville blive noget rigtig rod den dag i vil lukke det - og heller ikke efter bogen :)
I bør oprette et I/S eller et IVS sammen.
De bedste hilsener
Rasmus