Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er en ung gut der i lang tid har overvejet at lade mig oprette som PMV eller enkeltmandsvirksomhed, men har lidt problemer med hvad jeg skal gøre.

Jeg hjælper en del mennesker med en masse forskellige ting, alt fra IT arbejde til andre store opgaver. Derfor kunne jeg godt tænke mig at lade mig registrere som en slags Konsulent, og lade alle indtægterne gå ind på en virksomhedskonto. På den måde har jeg et godt økonomisk fundament, når eller hvis jeg ønsker at tage det videre til et andet niveau.

Mit spørgsmål er så. Hvad er det smarteste. 

Jeg ønsker at udføre et stykke arbejde, og derefter fakturere folk for den service jeg har ydet.

Er det så PMV eller enkeltmandsvirksomhed jeg ønsker at oprette??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - som CPR - vil de som betaler dig skulle indberette til skat

2 PMV - her skal de som betaler dig faktisk forsat indberette til skat - da det er momsregistrering som gør man ikke skal indberette

3 enkeltmandsvirksomhed med moms - og så skal der ikke indberettes - og dine kunder som er momsregistrerede kan så trække momsen fra, og de som ikke er - får momsen som ekstra omkostning

du kan ikke ha noget med moms og andet med moms for lige at være på forkant hvis du fik den tanke

Du kan også i forhold til ønsket om at spare op kun gøre det i enkeltmands  - da det er eneste du kan køre VSOhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html - kun da kan du nøjes med en mindre acontoskat i første omgang og det har intet at gøre med hvilken konto pengene står på ellers

OM det så er en fordel at spare op - som betyder selskabsskatteprocent 23,5% i år - som aconto skat, og så ved senere hævning personligt - personskat minus den betalte acontoskat - det kan man diskutere - der kan være risiko for at få sparet så meget op, at man ender i topskat +  man vil ofte ha behov for revisor eller tilsvarende hjælp til at bruge VSO

Overvej min bog "jeg vil være Selvstændig som link" som har en masse om de forskellige virksomhedsformer - VSO eller alternativ som selskaber

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)