Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har de sidste to år overvejet en iværksætter ide, men jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg skal begynde, da jeg er bange for, om folk kunne stjæle min ide, hvis jeg taler med andre omkring den før, at jeg har detaljerne på plads.

Lad os overordnet sige, at min ide omhandler en ny online tjeneste, som skal forene en masse virksomheder, der udbyder dem samme service. Jeg har kigget på internettet, og jeg kan ikke finde andre lignende tjenester. Jeg vil herved samle en masse mindre "virksomheder", og jeg kunne derved tjene nogle procenter af det, som virksomhederne solgte gennem min side.  Denne online service ville jeg så gerne have tilknyttet et slags offentlig system, så det går ind og bliver tilknyttet folks cpr nummer eller nem id, hvad folk har bestilt. 

Jeg ved for det første ikke, om det er muligt at lave en service, som kan tilknyttes nem-id eller cpr nummer, så man fra det offentliges side kan ses, at den enkelte person har bestilt et produkt? Hvorledes og hvem skal man kontakte mht dette?

Og kan man få sådan en "online tjeneste ide" beskyttet på nogle måde, så jeg ikke behøver være bange for at dele min ide, hvis jeg eksempelvis kontakter disse mindre virksomheder, så jeg kan forhøre mig, om de synes ideen er god? Det er jo ikke et nyt produkt i form af en genstand, men mere en ny måde, som man kan gøre noget på online. 
Hvad koster det egentlig at opstarte en virksomhed cirka? Kan i anbefale, hvad jeg først skal gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man kan ikke beskytte en måde at drive forretning på. Så snart den er kendt kan andre kopiere den alt det de vil som udgangspunkt. Du kan kun vinde ved at gøre det bedre end alle andre, eller få et stort forspring inden andre hopper på. Du skal derfor heller ikke være så bange for at drøfte ideen med investorer og andre - der er ikke mange der bare stjæler

Læs om at starte virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Læs lidt om de faste omk ved CVR http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)