Man kan vel også sætte systemet op, så man har password til forskellige indgangsvinkler.... fx ftp-adgangen, webshoppens administration.... men der er næppe nogen der vil snage til egen gevinst... det har jeg i hvert fald aldrig hørt om... |
Brian Brandt:Man kan vel også sætte systemet op, så man har password til forskellige indgangsvinkler.... fx ftp-adgangen, webshoppens administration....
Helt sikkert, og det er nærmest et must at gøre det ligegyldigt hvad, det er dumt at bruge samme password til alt.
Men det sikrer bare ikke at det firma der har udviklet ikke kan snage, da det er dem der har udviklet løsningen vil det, hvis de har intentioner om at snage, altid kunne ligge huller ind eller faste passwords de vil kunne bruge. Så på den mådre kan man ikke sikre sig.
Jeg vil dog også lige understrege jeg aldrig har hørt om noget i den stil, og jeg har svært ved at se hvilken viden de skulle kunne få ud af det, da som Ronni siger så gemmes kortoplysninger og andre meget følsomme oplysninger stort set aldrig i selve webshoppen.
Bliv gratis medlem