Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af router

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Håber der er en IT kyndig, der kan hjælpe.

Jeg har en router i kælderen. Derudover har jeg netværksstik i hele huset, der er forbundet med routeren.

Den trådløse dækning er imidlertid ikke så god, da huset er i flere etager, hvorfor jeg påtænker at opsætte en trådløs forbindelse på hver etage. Til dette anbefalede internet manden at købe linksys routere, en til hver etage og så tilslutte dem netværksstikkene. Jeg har således investeret i Linksys EA6900. Problemet da jeg satte den første op, var imidlertid at jeg havde det oprindelige trådløse netværk + plus netværket fra denne router og jeg kan godt se med 3 etager + kælder, bliver der mange netværk, hvilket næppe er så smart mht. printere, sonos etc. Anyhow, jeg kan så forstå routeren kan sættes i bridge funktion - er det korrekt forstået at jeg så kun har et netværksnavn?

Ved opsætning af routeren, er det i øvrigt som om den går kold, når jeg sender den i bridge, så hvis nogle har gode ideer, modtages det med glæde?

Er der andre muligheder, internetmanden nævnte at range extendere var en dårlig ide, da de blot ville forstærke et dårligt signal. Er der nogle range extendere, der kan tilsluttes netværket i stedet via kabel?

Håber det er nogenlunde fornuftigt beskrevet.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal simpelthen omdanne de andre routere til et access point. Du skal så sætte SSID til det samme navn på alle routere og med samme password. Så har man kun ét netværksnavn. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:

Ja, du skal simpelthen omdanne de andre routere til et access point. Du skal så sætte SSID til det samme navn på alle routere og med samme password. Så har man kun ét netværksnavn. 

hvis man så har printer på første sal - koblet på trådløst net på første salen - og det hedder PETERSEN med adgangkode - JAJAJAJA og man så har en computer, som et helt andet sted i hytten er koblet på en anden router - i kælderen feks. og den også er sat med SSID PETERSEN og adgangskode JAJAJAJA - kan den computer i kælderen så printe over printeren der sidder på trådløst på første sal?  Jeg troede man skulle være på samme router for at kunne det - men ville det fungere ved at man bare har samme SSID på alle trådløse routere - eller skal man mere for at få "bridge" eller access point?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:

Ja, du skal simpelthen omdanne de andre routere til et access point. Du skal så sætte SSID til det samme navn på alle routere og med samme password. Så har man kun ét netværksnavn. 

hvis man så har printer på første sal - koblet på trådløst net på første salen - og det hedder PETERSEN med adgangkode - JAJAJAJA og man så har en computer, som et helt andet sted i hytten er koblet på en anden router - i kælderen feks. og den også er sat med SSID PETERSEN og adgangskode JAJAJAJA - kan den computer i kælderen så printe over printeren der sidder på trådløst på første sal?  Jeg troede man skulle være på samme router for at kunne det - men ville det fungere ved at man bare har samme SSID på alle trådløse routere - eller skal man mere for at få "bridge" eller access point?

vh John H

Ikke helt, men næsten Smile Det bliver ikke et access point af at man blot bruger samme SSID. Ved et access point forbinder man de sekundære routere til den primære router. Herefter slår man via indstillingerne DHCP og routingen fra, da det er den primære router der gør dette. Så giver du samme navn og password til alle - og så fungerer et access point simpelthen bare som en slags forlængelse af netværket (kabelbaseret i modsætning til extendere der er trådløst). 

Har man et access point, kan man altså også printe på en netværksprinter ved at være på en sekundær router (access point), selvom netværksprinteren er sat på primær router. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er med - den er fin nok for jeg er kabelforbundet jo mellem kælder og første sal, så jeg skal lige finde ud af at gøre den til accesspoint i stedet for at tildele egen ip

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder jo som om internetmanden har ret så.

Er der nogen, der har erfaring med linksys EA6900, den går nemlig kold når jeg indtaster adresser :-(

Kan jeg bare give netværket samme navn, eller skal jeg vælge bridge mode?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skal du da helt klart gøre 😄

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var måske lidt uklar, skal jeg vælge bridge mode, eller kan jeg bare vælge almindelig mode og så give det samme navn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)