Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af nyt forum

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lige haft mit nye forum http://www.projektlederforum.dk til test de sidste 14 dage, så nu håber jeg på at alle funktioner virker som de skal.

Vi går nu igang med at smide lidt mere design på side og skal til at markedsføre det, så jeg vil meget gerne have nogle råd omkring designet samt hvor og hvordan man kan markedsføre siden.

på  forhånd tak

Claust

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:42

Hej Claust

Jeg ville umiddelbart få lavet en korrekturlæsning inden jeg begyndte at markedsføre siden.

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at der på forsiden burde stå hvad Projektledere kan bruge
dit forum til, selvom det måske er indlysende og hvorfor de skal bruge dette forum.

Der står også at man kan se hvorfor det er det hurtigst voksende projektlederforum. Er det da det? Det ser eller ikke specielt voksende ud eller stort, for den sags skyld.

Jeg kan godt lide selve siden. Den er brugervenlig og behagelig nok at være på. Men landets bedste forum? Indifferent

Du er da i hvert fald ambitiøs med siden Smile 

Hvad angår markedsføring vil jeg foreslå dig at tage dit link og så få smidt det ud så mange steder som muligt. Søg evt. på "tilføj link" på Google og/eller andre søgemaskiner og så er det bare om at gå igang. Det er ganske gratis og kan sagtens på kort tid bidrage med en masse dagligt besøgende.

Hvis du vil bruge penge på markedsføring vil jeg anbefale at du bruger Google AdWords. Det er hvad jeg kender til og jeg kan også godt, gratis, hjælpe dig igang med brug af det. Dog kun hvis jeg selv kan stå inde for din side og det kan jeg ikke helt på nuværende tidspunkt Smile

Jeg er sikker på der også er andre, der har alternative idéer til markedsføring, men nu fik du lige til noget af det jeg kender til.

Mvh Joel

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:44

Normalt er jeg imod seo, da jeg mener det er spild af tid, dog med forumer, og ikke webshops er det spild af af penge hvis du reklamere, da du sikkert ikke får det samme beløb tilbage fra folk der klikker på dine reklamer.

Så jeg vil sige seo er den eneste vej, og få skrevet en masse indlæg, lad som om du er 2-3 forskellige brugere, også begynd at diskutere med dig selv, når folk ser der er gang i dit forume tilmelder de sig automatisk, også får du mange flere brugere.
Men du kan også se om du kan få nogle reklame aftaler i hus, f.eks du reklamere for mig og jeg reklamere for dig.

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:48

Han skal lade som om han er forskellige brugere og diskutere med sig selv Indifferent

Det handler formentlig i dette tilfælde ikke om at få penge tilbage.
Det er et forum han har og ikke produkter der sælges. Derfor skal markedsføringen målrettes efter at skaffe brugere. Så istedet for at måle hvad han får tilbage i penge for markedsføringen, skal han måle hvad det giver af brugere og om han mener det har været markedsføringsindsatsen værd.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:28

der skal i hvert fald først og fremmest gang i diskussionen derinde....

du skal nok starte med at gøre to ting:

1. sæt dig ned og overvej en masse spørgsmål der kan være spændende og relevante for folk... (måske du selv skal have svarene, så du kan oprette en anden profil og svare på dem)

2. skriv rundt til hele dit netværk inden for projektleder branchen.... du må have en masse gamle klassekamerater fra din tid som studerende... få fat i dem... gå på linkedin.com og find projektledere og skriv til dem... gå på myspace, facebook, alle sociale steder og søg på ordet projektleder og inviter dem med en standard skrevet beskrivelse af projektlederforum....

men først, få gang i diskussionen, så skal folk nok blive der, hvis de kan se aktivitet....

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 16:34

Hej Alle

Tak for de mange fine forslag og konstruktiv kritik - det er lige det jeg har brug for. Jeg går straks i gang :-)

mvh

Claus

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 08:17

Jeg vil også helt klart sige at du skal gå i gang med at debattere med dig selv. Det gjorde jeg selv da jeg startede et forum op og det har været med til at få gang i det.

Men også jeg læste en gang herinde at Martin gjorde det samme da han startede Amino

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

Er det korrekt, at man skal oprette en bruger for at kunne læse de indlæg der er i forummet? Når jeg står på forsiden, ser det ikke ud til at der sker noget som helst... så skal man være MEGET motiveret, for at oprette en bruger, med det ene formål at undersøge, om der virkelig ikke sker noget ;)

Gør som på Amino og lad folk læse med uden at oprette sig. Det andet er dræbende.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:00

Hej Claust

Som erfaren webdesigner ville jeg ikke vælge hvid overskrift til en mørk bagrund. Dette vil blive trættende i længen for brugeren.

Var jeg dig ville jeg tænke lidt mere på sammensætningen af kontraster. Jeg ville tage en lysere bagrund til overskriften (lidt i stil med menubjælken) og så vil jeg holde overskrifterne i en mellemmørk farve. Du bør gøre siden lidt "varmere" og blødere mht. farverne (samme stil som menubjælken og din link footer)
Hvid bodybackgrond er ok.

Det var lidt om design. Du bør lade gæster læse i forum ellers får du ingen reg. brugere, bortset fra dine venner/kollegaer.

Torben C

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 08:23

Hej Alle

endnu en gang tak for alle de fine indlæg - der vil blive arbejdet stærkt på at forbedre portalen efter jeres henstillinger

mvh

Claus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)