Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilbasen for iværksættere - idé deling, er det noget?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino :)

Jeg har i lang tid tænkt over en idé, men har ikke turde fortælle det til nogen, fordi jeg var bange for at den blev snuppet og kopieret i svinget - men nu, gider jeg ikke sidde med kortene på hånden mere, da jeg gerne vil vide om det overhoved er noget folk tænker de gider at bruge, eller tænker andre gider at bruge..

Ideen helt basisk:

Det er et bilbasen / biltorvet, bare med virksomheder. Hvor en virksomhed kan tilmelde sig, hvorefter brugeren kan sætte forskellige søgekriterier op, også kun eller delvist finde virksomheder der opfylder de kriterier - så kommer de op på en liste, lidt ligesom bilbasen, biltorvet - bare med virksomheder, i dette tilfælde iværksættervirksomheder.

Opstillet eksempel:

Ane skal købe en ny taske, hun tænker hun gerne vil støtte en iværksætter, og går ind på www.hjememside.dk, og sætter sine søgekriterier til at hun gerne vil have / kunne:

Købe tasker (evt. mærkevalg)

Betale med Dankort

Fragte med Post Danmark

Nu ville arkivet så vise de virksomheder der lever op til Anes krav, så Ane kan handle med en ihærdig iværksætter og støtte miljøet.

NU er det så jeg tænker:

Er det noget folk ville tænke de kunne bruge til noget? Eller er det bare en lidt overflødig hjemmeside, som jeg bare sætter op på et stort level i mit eget hoved :)

- Jeg har selvfølgelig 1000 ideer til hjemmesiden, som jeg ikke lige deler herinde, men grundkonceptet er dette.

Mvh

Kaare

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57

Bump..

Slet ingen der har en holdning de vil dele? :)

Mvh

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 15:04

Folk har for travlt med at udvikle din idé bag din ryg! Nej spøg til side..

Jeg tror da nok at idéen har potentiale. Men der er vel flere virksomhedsbørser som åbenlyse konkurrenter. Det handler vel i bund og grund om økonomi., herunder hvilke funktioner du kan udvikle for at skille dig ud. Og så selvfølgelig hvordan servicen skal markedsføres, og hvilke økonomier der ligger bag her også.

Det lyder jo umiddelbart ikke som om det er den dybe tallerken du vil opfinde, så det handler vel bare om at lave din tallerken smartere end dine konkurrenters.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11

Det kan meget vel være, det skal de være velkommen til ;)

Jeg er helt enig med dig, fordi - der findes andre, og der skal selvfølgelig noget ordenlig og måske nytænkende markedsføring til, da det jo er en "mellemmandsside", som folk skal have en god grund til at besøge - fuldstændig ligesom Pricerunner :)

Mange tak, for lige at dele lidt af dine tanker Kapteina....

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:26

Er det ikke lidt det pinterest.com (og måske etsy.com) gør?

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

davidchristensen:

Er det ikke lidt det pinterest.com (og måske etsy.com) gør?

Jo, det er lidt ligesom Etsy, udover det ikke er en salgs side, men blot ligesom Pricerunner bare i stedet for vare, så firmaer :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)