(I må endelig sige til, hvis jeg ikke er på den relevante debatkategori.)
I øjeblikket er vi tre stiftere og ejere i et ivs med lige store andele hver (1/3 hver). Vi har skudt det samme beløb ind. Vi vil gerne have en fjerde person ind, igen så vi alle sammen har lige store andele (1/4 hver). Hvad er den smarteste og hurtigste måde at gøre det på? Jeg tænker på kapitalindskud.
(I må endelig sige til, hvis jeg ikke er på den relevante debatkategori.)
I øjeblikket er vi tre stiftere og ejere i et ivs med lige store andele hver (1/3 hver). Vi har skudt det samme beløb ind. Vi vil gerne have en fjerde person ind, igen så vi alle sammen har lige store andele (1/4 hver). Hvad er den smarteste og hurtigste måde at gøre det på? Jeg tænker på kapitalindskud.
På forhånd tak
ja brug thomas link til ditselskab når det er kapitalindskud - - - men i kunne måske også bare sælge ham nogle af jeres anparter - hvis ikke selve det at få flere penge ind er vigtigt. Ofte er jeres anparter jo delt på et antal der netop skal gøre det let at hver sælger f.eks. 1/3 (det ville ha været naturligt tilmed at stifte så antal kunne deles med 3 netop fordi i er 3 - men omvendt er der stiftet for 1 kr så duer den metode jo ikke. Det er bare lettere og hurtigere end kapitalindskuddet - husk i så fald evt