Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny medejer i IVS. Kapitalindskud?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

(I må endelig sige til, hvis jeg ikke er på den relevante debatkategori.)

I øjeblikket er vi tre stiftere og ejere i et ivs med lige store andele hver (1/3 hver). Vi har skudt det samme beløb ind. Vi vil gerne have en fjerde person ind, igen så vi alle sammen har lige store andele (1/4 hver). Hvad er den smarteste og hurtigste måde at gøre det på? Jeg tænker på kapitalindskud.  

På forhånd tak

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:58

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13

IværksætterPolit:

Hej

(I må endelig sige til, hvis jeg ikke er på den relevante debatkategori.)

I øjeblikket er vi tre stiftere og ejere i et ivs med lige store andele hver (1/3 hver). Vi har skudt det samme beløb ind. Vi vil gerne have en fjerde person ind, igen så vi alle sammen har lige store andele (1/4 hver). Hvad er den smarteste og hurtigste måde at gøre det på? Jeg tænker på kapitalindskud.  

På forhånd tak

ja brug thomas link til ditselskab når det er kapitalindskud - - - men i kunne måske også bare sælge ham nogle af jeres anparter - hvis ikke selve det at få flere penge ind er vigtigt. Ofte er jeres anparter jo delt på et antal der netop skal gøre det let at hver sælger f.eks. 1/3 (det ville ha været naturligt tilmed at stifte så antal kunne deles med 3 netop fordi i er 3 - men omvendt er der stiftet for 1 kr så duer den metode jo ikke. Det er bare lettere og hurtigere end kapitalindskuddet - husk i så fald evt

• vedtæger
  • ejerbog hos jer selv
  • Offentligt ejerregister
  • Ejeraftale (super super vigtig) 

Læs evt om IVS i link til min bog - også med ejeraftaler og meget andet

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)