Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncernstruktur versus lønudbetaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et kreativt spørgsmål som jeg ikke ved om er på kant med loven; en revisor mente ikke det er et problem og en fra skat mente at det kunne skabe problemer, hvad mener i?

Vi er 4 partnere, 3 i Spanien og 1 i Danmark, som gennem vores holdingselskaber har stiftet et fælles holding som ejer et driftsselskab.

Vores "private" holdingselskaber er 3 danske og 1 spanske som ejer 25% hver et dansk holding som ejer 100% et driftsselskab.

Vi er i den spæde opstart og diskuterer udbetaling af løn, hvilket godt kan blive lidt kompliceret fra dansk selskab til spansk bosat + spansk konto.

Den kreative af os foreslog at vi "i starten" bare fakturer ydelser fra vores personlige selskaber til vores fælles driftselskab, og derfra udbetaler løn til os selv. Således vil personen i Danmark med selskab i Danmark fakture sin del drift og udbetale løn fra sit eget selskab og personerne i Spanier vil via deres spanske selskaber kunne fakturere vores fælles drift og udbetale løn fra Spansk selskab til dem selv.

Eftersom vi kun er 4 partnere og "ansatte" og der er kontrol og enighed om betaling af sådanne ydelser mente en revisor at det ikke ville være et problem.

Skat mente at det måske var lidt for kreativt og ved en eventuel revision ville det ikke gå an.

Hvad mener i?

På sigt vil vi have datterselskab i Spanien og kunne betale løn direkte ud af dette og samme er som sådan også muligt allerede i Danmark til personen i DK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

svært at sige - ved ikke en gang hvem der laver arbejdet men det virker til at være et dansk ApS drift

Få jeres revisor til at formulere et klart spørgsmål til skat i bindende svar - koster under 500 kr og så har i det at gå på

Jeg forstår godt skats tvivl da arbejdet laves i dansk ApS og så trækker i overskud ud via faktura fra div personlige virksomheder i 2 lande

Jeg synes den ligger lige til højrebenet for skriftligt svar og måske OK fra skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53

SCM_Konsulenten:
Skat mente at det måske var lidt for kreativt og ved en eventuel revision ville det ikke gå an.

Umiddelbart umuligt at svare fuldstændigt på med de tilgængelige oplysninger.

SKAT har en pointe, hvis I eksempelvis opfylder nogle af nedenstående kriterier:

• Karakter af fuldtidsbeskæftigelse
  • Evt. opsigelsesvarsel
  • Vederlaget har en karakter af en fast månedsløn
  • Du har ikke andre hvervgivere
  • Jeres ApS afholder omkostninger, hvorfor arbejdet bliver udført for jeres ApS's regning og risiko

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)