Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det præcise svar omkring straksafskrivning af serievarer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Photo-Graphic Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et par spørgsmål:

Jeg er netop i færd med selv at begynde med at lave posteringer til mit regnskab, hvilket min revisor hidtil har gjort.

1. reglerne omkring straksafskrivning (det med 12.800,-) er for mig en smule kryptisk. Jeg er fotograf og køber af og til udstyr. Som sådan er det meste af udstyret købt seperat, og falder som oftest under grænsen. Men hvordan er det man definerer det med serier..? Jeg har 3 kamerahuse, hvor det ene er over grænsen og de to andre under grænsen. 

Jeg vælger nu at købe et objektiv, der ikke overstiger grænsen, og hvis det monteres på mit billigste kamerahus, vil det stadig kunne være under grænsen. Men hvis jeg monterer det på de to andre huse, ryger den samlede sum over grænsen. 
Hvordan definerer man så en serie...? Jeg vil jo mene man vil kunne straksafskrive, fordi jeg har et kamerahus, der sikrer at det samlet set ligger under grænsen. Men er det rigtigste at afskrive det som aktiv, fordi det også kan monteres på det dyre kamerahus..?

/Dan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

dank71:
reglerne omkring straksafskrivning (det med 12.800,-) er for mig en smule kryptisk

Det er de også for folk som arbejder med det professionelt. 

Et objektiv hænger unægteligt sammen med kamerahuset. Her må man se på den faktiske anvendelse af objektivet. Bruges det kun på kamerahuset med den lave pris så er der tale om straksafskrivning, men bruger du det eller har tanke om at bruge det på et af de to øvrige kamerahuse så skal det tillægges afskrivningssaldoen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)