Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatabonnement som firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og i forbindelse med et snarligt skift af telefon, har jeg besluttet at køre det over firmaet og betale skat af fri telefon, da det giver mest mening, eftersom telefonen får en større og større betydning firmamæssigt.

Jeg kan se på tidligere tråde herinde, at man godt kan købe et privat abonnement og stadig trække det fra i firmaet - er det stadig korrekt? For jeg har ligesom så mange andre opdaget, at ligeså snart man går over til erhversabonnementer, så fordobler selskaberne nærmest prisen.

Er der noget bestemt, man skal gøre i den forbindelse - eller andre råd? Og hvordan får man CVRfakturaen, eller kan det undværes? Hvis det har relevans, regner jeg med, at det bliver ved Telia.

Tak på forhånd!

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart er det jo bedst at regningen kommer til firmaet, men de fleste accepterer at man har en navnelinje 2 - og der vil man ofte kunne få sit CVR nummer på (evt bare nummeret uden CVR) - I enkeltmands firma skal det nok gå i alle fald, så længe du husker

Skat - 2.600 kr for 2015 og 2.700 på selvangivelsen for 2016 - og delt moms, da skat jo forventer du også bruger den privat (med mindre du kraftigt kan bevise det ikke er faldet Big Smile - Trække den del af momsen fra der svarer til firma% bruget (skat godkender som udgangspunkt oftest normalt halv moms (50/50) uden større begrundelse (delt moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Jeg har nu ikke oplevet højere priser på erhverv hos 3 men kender ikke Telia.

Netop ved køb af lidt dyrere telefon betaler det sig  med skat - men husk den så gælder indtil du kan bevise, at telefonen er solgt bort igen.  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John! I tilfælde at at de ikke har en navnelinje 2, mener du så, at det godt kan gå uden CVR derpå, når det er enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så længe du opgiver skatten korrekt og behandler moms korrekt så kan jeg ikke se problem overfor skat. Måske kan du sige overfor forhandleren, for du handler jo B2B med de rettigheder det giver og ikke B2C og dermed fusker du dig - (her utilsigtet) til privat ret /reklamation osv  - som du ikke ville ha B2B - men det kan du jo lade være med at misbrugeStick out tongue

Jeg tror sagtens du kan få linje to på - eller be dem om at skrive dit navn som - Peter Hansen xxxxxxxx  så CVR er med det - men kan du ikke, så sker der efter min mening intet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)