Men er ikke kommet igang endnu, begrund af nogen personlige problemmer, men er dog snart klar til at begynde.
Men nu kommer jeg lige i tanke om... er der noget jeg skulle ha gjort for ikke at komme i klemme ?
Altså udfylde/indberette et eller andet?
jeg er som sagt ikke solgt noget som helst nu, men bliver bare lidt itvivl om man så stadig skal oplyses noget til nogen selvom jeg ikke er gået igang endnu.
Det eneste jeg lige kan tænke er moms. Hvis du er momsregistret og har været det i f.eks. andet kvartal (eller del af det) 2015, så skulle du have 0 indberettet moms senest 1/9 - det vil ellers give en bod. Andet du kan ha glemt kan jeg ikke lige tænke mig, men er man momsregistreret, så skal man indberette hvert kvartal, også ved 0 moms
Eneste andet kunne være "kryds" i importregistrering, for du skal være importregistreret, hvis du skal købe ind til din webshop + at få banken til at tilknytte dit CVR til en personlig konto som NemKonto eller få en erhvervskonto (nødvendigt for moms) og så oprette E boks tilknyttet dit CVR
Jeg tror du med fordel kunne nappe min letlæste E-bog Personlig virksomhed, for den vil på kort tid gøre dit klar over de pligter der kan være, med regnskab, moms og meget andet nyttigt stor, netop for nye med personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html Den vil gøre dig 55 kr fattigere (og det er tilmed inkl. moms) men nok en del sikrere i det du skal lave fremover.
God vind med det
John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER