Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger unge under 18 år med dispensation til virksomhed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har nu for anden gang fået afslag fra Statsforvaltningen på at starte en enkeltmandsvirksomhed som umyndig. Og de svarer tilbage med samme begrundelse, selvom jeg har redegjort for dem yderligere i den nye ansøgning. Men derfor søger jeg at komme i kontakt med andre unge som har fået tilladelse til at starte virksomhed som umyndig, da jeg har nogle spørgsmål. Håber at nogen kan hjælpe :-)

Mvh,

 - Mark S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ellers når nu dine forældre vil være med på ansvaret - så få dem til at stifte IVS og så omg sælge anparterne til dig mens en af dem tager ansvaret som direktør til du er 18. Du må gerne være ejer. Det vil så betyde, at far/mor er direktør og du er ejer OG ansat som dermed kan få overskud ud som løn, eller lade det stå. Der skal godt nok så TO lovpligtige arbejdsskadeforsikringer til, en til direktøren uanset 0 løn og en til dig.

De skal være opmærksomme på at det kan gi dagpenge problem hvis de får behov for det under periode og være sikre på, at det ikke giver problemer med deres arbejdsplads, som de jo kan forklare om tanken med det. 

Du kan læse mere om IVS i min Ebog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html   Stift med mere end 1 krone skal være sidste råd, men det er med i bogen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

jeg har lige et spørgsmål. Hvis man stifter med lad os sige 10 kr i kapital, skal man så som ung købe forældrene ud for 5 kr. der er vel ogs udgifter til advokat eller behøves det ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelkø:

Hej John 

jeg har lige et spørgsmål. Hvis man stifter med lad os sige 10 kr i kapital, skal man så som ung købe forældrene ud for 5 kr. der er vel ogs udgifter til advokat eller behøves det ikke?

det koster 670 kr at selvstifte - og vel 1500-3000 kr at få hjælp med det. Hvis man stifter for 10 kr så skal man købe det for 10 kr - de andre penge må man enten selv dække (der er ikke fradrag for stiftelsesomk - kun evt moms). Hvis selskabet skal betale stiftelsen, så må man stifte for mindst dobbelt så meget som stiftelsen koster - for kapitalen må ikke være halveret fra start - samme forhold med de to gange lovpligtig arbejdsskade - en til forældren som direktør og en til en selv som aktiv ejer (uanset 0 i løn) på nok ialt 3000 kr - det skal der også være til - så er der udgifter for 6000 kr, så må man stifte med mindst 12.000 kr i kapital

Jeg ville i alle fald aldrig råde til at stifte for under 5-10.000 kr

Læs mere om IVS - det er er ikke bare lige at hoppe ud i det http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak..

Skal den unge stadig have disposition?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelkø:

Okay mange tak..

Skal den unge stadig have disposition?

nej ikke for at købe selskabet af forældrene som opretter det og så være ansat - så er der ikke nogen behov for dispensation

Så er der jo en over 18 år som er direktør og dermed har ansvaret overfor gæld - leverandører, kunder skat og og og

Du kan sammenligne det med, at du jo må ha aktier i Novo - også som 16 årig  men du må ikke være direktør

Både forælderen som direktør og den unge som ansat/aktiv ejer - skal så ha tegnet lovpligtig arbejdsskadeforsikring til ca 1800 kr per person normalt og så skal forældren jo ha ansvaret også i forhold til vedtægter, ejerbog - ejerregister og alt det med det offentlige (som så er beskrevet i bogen) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak John :D

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for dit brugbare svar. Jeg beklager at jeg først er vendt tilbage til dig nu, men jeg havde dog læst dit gode svar da du udgav det. Jeg regner med at købe din ebog i dag, så jeg kan få mere information omkring den konstellation. Mine forældre snakkede med en vennepars søn, som også sagde at det nærmest var umuligt at få den godkendelse fra Statsforvaltningen. Så derfor vil jeg begynde at undersøge denne mulighed med IVS.

Vh

 - Mark S.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)