Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage betaling via Paypal - Spørgsmål om integrering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal bruge Paypal som betalingsmiddel på et website, men selve integrationen driller mig en hel del.

Ønsket er, at når man har valgt en vare man vil købe, så bliver man sendt videre til Paypals website hvor man så kan vælge at betale med enten kreditkort eller logge ind på sin Paypal konto.

Så snart man så klikker "Pay", så skal man sendes retur til den oprindelige hjemmeside med et ID nummer i URL'en (-som er medsendt i formualaren inden betaling) - brugeren skal altså med andre ord forlade Paypals website uden at det er nødvendigt at klikke yderligere.

Dette kan jeg bare ikke få til at virke, er der andre der bruger Paypal som evt. kan guide mig igennem?

Jeg tester i Paypals sandbox.

Sitet er sådan set klar til PBS betalingsløsning, men PBS kræver DKK 75.000 i sikkerhedsstillelse, så for at få kreditkort på er Paypal vist den eneste løsning .......

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13

For at undgå de 75.000 til PBS, kunne du vel benytte en anden udbyder end Paypal. F.eks. Fribetaling.dk - som giver mulighed for at leje sig ind ved deres betalingsgateway med remote SSL, så du kan foretage betalingen på dit eget site, men gennem deres gateway, hvilket gør at du ikke skal stille stikkerhed til PBS.

Der findes sikkert også andre der kan tilbyde samme service. Men har nu aldrig haft problemer med fribetaling. Det er forholdsvis billigt og har endnu ikke oplevet nedetid på deres system. 

Jeg har ingen erfaring med Paypal - så dette kan jeg ikke hjælpe dig med. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:31

Selvom du bruger Fribetaling eller DIBS eller hvem ved jeg, så ændrer det da ikke ved, at man selv skal have en indløsningsaftale med PBS - eller er der noget jeg totalt har misforstået?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:39

Oxkjær:

Selvom du bruger Fribetaling eller DIBS eller hvem ved jeg, så ændrer det da ikke ved, at man selv skal have en indløsningsaftale med PBS

Korrekt. Ofte kan Fribetaling/DIBS etc. hjælpe dig med at søge IA hos PBS, hvilket som jeg har forstået kan få ansøgningen til at gå MÅSKE lidt lettere igennem end hvis Du selv ansøger. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:10

Når du via en gateway som DIBS, Fribetaling, Quickpay etc. så er de blot en "mellemmand" på vejen til PBS. Fra en fysisk forretning kan det sammenlignes med at shopsoftwaren er selve forretnings fysiske lokaler, gatewayen (fribetaling m.m.) er den lille sorte kortterminal hvor kunden kører kort igennem og taster kode, og PBS er PBS - dem som modtager kortoplysningerne, checker at tal/koder matcher, at der er penge på kortet, det ikke er spærret og dem som flytter penge fra kunden til forretningens konto.

Den eneste måde at komme udenom PBS, er at benytte en betalingsløsning hvor betalingen sker fra kunde til betalingsløsning, hvorefter betalingsløsningen udbetaler pengene til forretningen. Af disse kan nævnes PayPal, ewire, Google Checkout (mener jeg den hedder, 2checkout.com m.f.

Min erfaring med PBS er, at de ikke har klare regler for hvornår der skal stilles sikkerhed. Jeg har oplevet lignende forretninger hvor PBS har opstille forskellige krav og jeg tror meget det har noget at gøre med den demo-shop de får at se. Hvis det ser proffessionelt ud tror de man er mere seriøst, ergo lig med en mindre risikoprofil for dem. Det giver jo ikke mening at vurderer på den måde, men jeg synes at spore en tendens til det.

Dertil er der brancher som bare er mere risikobetonede end andre, fx rejsebranchen. Her kommer man næppe udenom garantistillelse.

Oxkjær, har du prøvet at gå i forhandling med dem? Selv om de kan virke hårde, kan de faktisk være til at snakke med og det er ikke utænkelig at man kan lave en deal med dem, hvor man blot skal stille en bankgaranti - altså stadig selv har pengene i egen bank, blot med begrænset tilgang til dem.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:36

Har været i dialog med PBS, men pga. kundes branche og historik på branchen samt at det er et nyt firma uden historik, så vil de ikke give sig.

Indtil der kommer nogle indtægter, er vi nød til at bruge et alternativ til PBS - f.eks. Paypal.

Banken har i forvejen omkring 1 million ude at svømme, så de er ikke meget for at stille en garanti - igen på baggrund af branchen.

Det sjove med PBS er iøvrigt, at de har leveret kortterminal til butikken uden nogen form for sikkerhed, men sådan er der jo så meget man ikke altid forstår .......

Det korte af det lange: Hjælp til spørgsmålet omkring Paypal er ønsket.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:56

Oxkjær:
Det sjove med PBS er iøvrigt, at de har leveret kortterminal til butikken uden nogen form for sikkerhed, men sådan er der jo så meget man ikke altid forstår .......

Det giver jo ikke meget mening. Ved en fysisk kortterninal er der jo en betalingsgaranti som PBS ikke kan trække tilbage fra forretningen, hvis kortet bliver misbrugt. På nettet kan de jo ved misbrug trække alle pengene tilbage fra forretningen samt idømme dem "dummebøde" for at have handlet med en person de på ingen måde kunne vide var svindler...

Oxkjær:
Hjælp til spørgsmålet omkring Paypal er ønsket.

Jeg er desværre ikke programmør eller velvidende om PayPals integration som sådan. Jeg har dog noget asp classic kode liggende som engang bliv brugt til at forbinde en shop med paypal. Jeg kan ikke tilbyde support på det og programmøren arbejder ikke længere for mig så kan heller ikke tilbyde at han kan hjælpe - men hvis det har interesse, sender jeg dig gerne det kode jeg ligger inde med...
Smid mig en mailadresse hvis du vil have det.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:06

Jamen send det gerne til mig - måske jeg kan se noget ud af det. mo [at] altero [dot] dk

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:22

Hej!

Jeg har et PHP script liggende inde der kan gøre Paypal integrationen MEGET lettere. Du smider bare dine oplysninger ind. Jeg har dog absolut ingen erfaring med at sætte det sammen med osCommerce eller lignende løsninger.

Send mig en mail på kawsper [Magisk-tegn] gmail.com

Hilsen Kasper. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:50

Jeg har modtaget nogle filer fra Nicolai Lønne som jeg lige skal have kigget på, så jeg skal lige have testet lidt mere på det.

Skulle der nu sidde og og tænke "Jamen det er jo fordi ......." - så skrive endelig Big Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)