Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed skal jeg oprette ved erhvervstyrelsen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skjern
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været inde på erhverstyrelsens hjemmeside, for at prøve at oprette en virksomhed,

jeg skal bruge et cvr nr, i forbindelse med køb af en udlejningsejendom.

Jeg vil benytte mig af VSO ordning, men syntes det er lidt svært at finde den rigtige måde at registre sig på.

altså jeg er nået til enkeltmandsvirksomhed, men så kommer der problemet hvad jeg skal vælge af moms mulighed ?

Kan det passe at jeg skal have en revisor til at hjælpe, eller kan man selv ?

på forhånd tak, og god aften derude

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:24

Hvis det er en erhvervsejendom kan du lave en frivillig momsregistrering af ejendommen.

Det er (som alt andet) lige til, hvis man ved, hvordan man skal gøre :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25

om man kan selv afhænger jo helt af om man ved skattemæssigt nok til at vide hvad der er godt

Er det godt at ha udlejningsejendommen i en virksomhed? Måske - eller et selskab - eller personligt uden CVR - men har du fået det beregnet

Hvis du ved det er personlig virksomhed - så er næste , om du vil drive momspligtig eller ikke momspligtig udlejning - og har regnet ud hvad der er bedst for dig - det er frivilligt hvis det KUN er udlejning af bolig du beskæftiger dig med. Det handler jo ikke om hvor du skal sætte kryds, men hvad der betaler sig 

Ud fra det vælger du moms eller ikke moms men du kan ikke registrere virksomhed uden moms hvis ikke du har andre pligter, og så skal du formentlig drive det i helt alm personlig form - du kan ikke registrere CVR uden moms eller anden pligt (jo PMV men det kan du ikke klare dig med i udlejning da det skal være under 50.000 kr i oms per 12 mdr går jeg ud fra)

Endeligt så er VSO ikke noget du gør i erhvervsstyrelsen men en skatteform du vælger (eller kapitalafkastordningen ) og det er der ikke så mange der klarer uden regnskabshjælp

Med andre ord, hvis du kan tingene, så kan du sagtens selv registrere, ellers er det ret dumt ikke at gi noget for at få gode råd - det kan blive dyrt i den anden ende

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)