Hej Alle, Her er nok et Rookie spørgsmål i manges øjne... Har haft egen virksomhed registreret siden omkring maj dette år. Nu har jeg så fået en pæn lille regning fra holbæk kommune for renovation! Eller rettere for brugsretten af en erhvervs losseplads som jeg ikke anede eksisterede!.. De mener helt præcist at det er 1030,75 kr værd for mig. Der står endda med fin skrift at gebyret er obligatorisk selvom man ikke bruger den!! Går stærkt ud fra det ikke kun er mig der har fået sådan en - men hvad fanden er det for noget?? Man kan sgu da ikke på den måde ligge udgifter over på folk uden at man har godkendt det på forhånd. Sgu da slet ikke virksomheder! Hvis de lagde det ind i skatten så kunne man forholde sig til det - men helt ærligt!!?? Det giver sgu da ingen mening. Så skal lille fru sørensen der har momsregistreret sin lille sy-virksomhed hvor hun strikker små julemænd og sælger dem på loppemarked også betale 1000 kr. for at have "brugsret" på en forpulet losseplads!!! Jeg har rent faktisk en del papaffald i min virksomhed - har blot gode kontakter hos diverse supermarkeder hvor jeg kommer af med det - så kan i mit tilfælde egentlig godt bruge en losseplads. Og de 1000,- er heller ikke noget der ligefrem rykker ved nogle bundlinje-tal. Det er mere princippet i det der sætter mit pis i kog.. Kan godt være det er mig der bare er nystartet og alle andre selvstændige godt ved at det bare er sådan.. Men synes stadig det er ulækkert og hører til i det tidligere sovjetunionen. Det er garanteret enhedslisten der har fundet på det.. (no offense) Nå.. Men jeg skulle vist bare lige ud med det.. Det var egentlig bare meningen jeg ville høre om det også var sådan i alle andre kommuner eller det bare var min der var glade for at røvrende forretningsdrivende.. Men ellers god jul og godt nytår :) |
Hej!
Jamen sådan er det skam i alle kommuner. Ethvert CVR. nr. får sådan en regning, dog kan beløbet variere alt
efter hvilken branche.
Vi har eksempler på at både drifts-og holdingselskaber får disse regninger, og holdingselskabet kan ikke slippe,
selvom der slet ingen aktivitet er i holdingselskabet.
Uretfærdigt og ikke demokratisk med denne form for indirekte skat.
/peter