Hej, Jeg overvejer at købe den nye iPhone til mit firma/personligt brug, men jeg er usikker på et par skattemæssige forhold: 1. Hvis jeg køber den i 2015, skal jeg så betale skatten på 2600 kr. for 2015 + 2016 eller er det et år frem man beregner fra købsdatoen? 2. Jeg overvejer kun at betale fri telefon skatten på 2600 kr. det første år jeg har telefonen. Så kan jeg også trække telefonen fra samt telefonregningen. Det vil kunne betale sig. Året efter vil jeg ikke betale fri telefon-skatten og jeg vil heller ikke trække telefonregningen fra. Men er det i orden at gøre det sådan? Grunden til dette er, at jeg ikke tror det kan betale sig at betale 2600 kr. i forhold til en lav telefonregningen på måske 1200 kr. pr. år. Men jeg bruger jo stadig telefonen i mit firma, ligesom jeg allerede gør. Tusind tak, hvis nogen kan hjælpe med at opklare dette for mig :) |
Ved køb af telefonen gennem firma har du skat af fri telefon alle fremtidige år med mindre du kan bevise telefonen er solgt igen (eller afleveret til destruktion) Du skal ikke vente de godkender, at du bare siger du ikke har den mere.
Alle år frem, ved køb af telefonen, idet både køb og abonnement hver for sig udløser skatten, og køb for telefonens levetid, indtil dokumenteret udgået
se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html den anden har skat regnet ud og taget højde for i reglerne :)
venligst John Hannover