Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe mig med et salgs brev til investorer ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle Smile

Skulle der side en her inde som måske kan hjælpe mig med et salgs brev ?

Det er ikke et helt alm. salgs brev, men et salgs brev som skal sendes ud til mulige investorer.

Det handler om et børne tv koncept som stort set er færdigt og som nu kun mangler der sidste for at kommer ud i verden.

Det kunne jo også være at der sad en eller to investorer her på Amino som ville vide lidt mere om det hele Stick out tongue

Mvh. Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Viborg
Tilmeldt 25. Mar 13
Indlæg ialt: 128
Fra  Fp Marketing ApS Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronnie. 

Først og fremmest skal du finde nogle investor som du føler kan gavne din virksomhed på de punkter du nu søger investor til. 
Derefter skal du skræddersy dine "salgs breve" til dem. Det nytter ikke noget at lave en template og så bare sende den rundt. 

Du må gerne starte samtalen ud med: 

Hej "karsten" 

Først og fremmest vil jeg sige at jeg virkelig er imponeret over dit tidligere arbejde for (xxx) og din måde at drive forretningen på. 
Jeg har stor respekt for dig personligt og føler du er den helt rigtige at kontakte angående en mulig investering i (dit firma navn), derfor har jeg vedhæftet min forretningsplan, som jeg håber du kan sætte 10 minutter af til at læse.  

Så føler de at du har "givet" dem noget først og er derfor mere positive i deres tanker, når de læser din forretningplan evt. 

Måske dette link også kan hjælpe dig :) 
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html

Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronnie

Det er min erfaring, at den type breve sjældent har den store effekt når de kommer fra iværksætteren selv. De fleste investorer får mange af den slags henvendelser og du risikerer meget let at "drunke" i mængden.

Jeg vil istedet anbefale dig at du udvælger 3-5 interessante investorer og så forsøger at få etableret en personlig dialog med dem. Lav din research grundigt og se om ikke der er nogen i dit netværk som kan introducere dig til dem eller evt. til en der kender dem. Det vil typisk gøre det meget lettere at få foden indenfor. Linkedin er et godt sted at starte.

Får du etableret kontakt er det en rigtig god ide, at du har en investorpitch klar, så du ganske kort kan fortælle om dit koncept og upsiden for den heldige investor. Din pitch skulle gerne side lige i skabet, så sørg for at øv den grundigt på forhånd. Her er venner, familie og spejlet dine bedste allierede.

Hvis investor er interesseret kan du herefter sende lidt mere struktureret materiale til denne, ofte i form at et executive resume, salgsstrategi, budgetter mv. alt afhængigt af hvor langt du er i processen og hvilke type koncept du pitcher.

Held og lykke.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 15:54

Hej Mathias Smile

Jeg hade nu heller ikke tænkt mig bare at sende noget standart ud Smile det var mere at få hjælp til at lave det helt rigtige til de helt rigtigt personer.

Jeg overvejet at oprette en profil under kapital her på Amino, men de har slet ikke den Kategori som jeg skal bruge = Medie, så det ville være 1250 kr. lige ud af vinduet for mig  Stick out tongue Og jeg kan ikke forstå hvorfor de slet ikke har den Kategori med i deres udvalg.

Og jeg søger hjælp til at lave teksten til den mulige investorer som kunne overveje at gå med i det, det er ikke fordi det er det helt vilde beløb, men en hjælp til at komme videre og få det ud.

Det hele ligger stort set klar og jeg har selv smidt mange penge i det end til videre.

Og måske var der en her på Amino som kunne tænke sig at være med.

Mvh. Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)