Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv et kvalificeret SEO tip og for en potentiel SEO kunde i den lange ende

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 15
Indlæg ialt: 64
Fra  www.hundenogkatten.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge Aminoer 

jeg startede webshoppen www.hundenogkatten.dk tilbage i April, men jeg mener  det går lidt langsomt med de organiske besøg og tror jeg snart skal søge efter ekstern hjælp. så hvis der sidder nogen og kan se en åbenlys fejl må i meget gerne hjælpe.

nedenstående er lidt info omkring shoppen. 

Den blev online i april 2015.

Den har små 500 produkter.

Der er lavet lidt linkbuilding "fra dk sider der har relevans".

Jeg har lavet en del onsite tekst. "og der kommer mere".

Den har små 8-10 organiske besøgende om dagen.

Jeg kan ikke helt finde ud af om det jeg skal optimere, er min tålmodighed eller der er noget jeg har overset.

Ejer af en lille men ambitiøs webshop med dyreartikler ved navn www.hundenogkatten.dk  

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 12:59

Hej Klaus

Jeg kan næsten sige med det samme uden at have kigget din hjemmeside igennem, og kun lige tjekket mine værktøjer efter en hurtig skanning, at du mangler simpelthen linkbygning. Der er meget få henvisninger til dig fra andre hjemmesider.

Jeg kan kun se ca. 5 domæner som henviser til dig http://i.imgur.com/PMgY14M.png , og når google ser at kun 5 domæner har linket til dig over det sidste halve år, så der jo nok ikke noget spændende at komme efter.

Dette er langtfra nok til at få nogen nævnværdig trafik og placering i søgemaskinerne. Nu har jeg ikke kigget på din hjemmeside´s onpage SEO, da jeg har lidt travlt. 

Jeg har intet imod at tage en snak endten per telefon / email om hvad du har har gjort og kan gøre bedre. Du kan fange mig på jj@codex-design.dk eller via min hjemmeside https://codex-design.dk engang i næste uge hvis du ønsker.

Skal også lige siges, jeg på ingen måde vil prøve at sælge dig noget, det er udelukkende gratis råd jeg tilbyder dig :) Vi skal jo hjælpe hinanden

God weekend

Hilsen

Jesper

Tilmeldt 14. Apr 15
Fra  www.hundenogkatten.dk Skrevet kl. 13:18

Hej Jesper 

Mange tak for dine råd, jeg kontakter dig nok i næste uge 

Mvh Klaus :) 

Ejer af en lille men ambitiøs webshop med dyreartikler ved navn www.hundenogkatten.dk  

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 13:43

Det at du ikke har sagt noget om keywords du sigter efter at ligge nr. 1 på, siger også en del :) Du bør nok lige hoppe ind på adwords keyword tool og finde nogle ord der passer til dig (helst ikke "hund", "kat" eller "foder", medmindre du virkelig har tænkt dig at arbejde :D)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 13:54

Som der også allerede er sagt

- vær klar over hvilke ord det er du gerne vil ranke på

- sørg for at optimere på de ord. Det vil sige masser af tekst, og også nogle interne links

- flere eksterne links, både til forsiden og til de sider du gerne vil have op i Google

Det lyder meget simpelt med sådan en tretrinsplan, men hvert enkelt punkt har mange facetter. Så start med en 5-10 produkter, gerne nogle hvor der ikke er så meget konkurrence, gå alle 3 punkter igennem, og så få en succesoplevelse med dem, så skal du nok få gå-på mod til at tage resten også

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 14. Apr 15
Fra  www.hundenogkatten.dk Skrevet kl. 13:59

Det har du selvfølgelig ret i Simon, jeg vil selvfølgelig gerne ligge rigtig godt på de helt brede søgninger som "hundeudstyr, katteudstyr, hundesele, hundekurv, osv. " Men jeg ved også det kommer til at tage noget mere tid end de 4 måneder shoppen har været åben :) .. jeg har nogle få adwords der køre men de kunne også trænge til en kærlig hånd, men hvad mener du med "(helst ikke "hund", "kat" eller "foder", medmindre du virkelig har tænkt dig at arbejde :D)" ?:) 

Tilmeldt 14. Apr 15
Fra  www.hundenogkatten.dk Skrevet kl. 14:04

Hej Phillip 

jeg siger mange tak for rådet. det vil blive efterlevet de kommende uger. 

med hensyn til eksterne links til min side. hvor mange kan jeg med god ro sindet lavet pr uge cirka. hvis vi antager det er for danske domæner og med unik tekst samt gode ankertekst værdier. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 14:14

Klaus Ch.:

Det har du selvfølgelig ret i Simon, jeg vil selvfølgelig gerne ligge rigtig godt på de helt brede søgninger som "hundeudstyr, katteudstyr, hundesele, hundekurv, osv. " Men jeg ved også det kommer til at tage noget mere tid end de 4 måneder shoppen har været åben :) .. jeg har nogle få adwords der køre men de kunne også trænge til en kærlig hånd, men hvad mener du med "(helst ikke "hund", "kat" eller "foder", medmindre du virkelig har tænkt dig at arbejde :D)" ?:) 

Jeg mener at du ikke er den eneste på markedet. Kat har måske 25.000 månedlige søgninger, så lige så mange har fokuseret deres website på det. Samme med "hund" og "foder". Sælger du derimod "Lækkert hundemad" er der allerede der langt større chance for, at du rammer nr. 1 på google, fordi du så kan fokusere på "lækkert hundemad", hvorimod alle andre bare fokuserer på "hundemad" og sindssygt meget mere end "hund".

Jeg vil på ingen måde påstå at du ikke kan ramme nr. 1 på "hundeudstyr, katteudstyr, hundele, hundekurv" og lignende, du skal bare være opmærksom på, at alle disse brancher formodentlig er under rimelig konkurrence. Eksempelvis har ABCudstyr.dk links fra 179 links fra 48 forskellige domæner (ifølge mit program) og en 3. plads på søgningen "hundeudstyr" - Altså ikke engang i toppen!

Tager du derimod "lækker hundemad" (eller lignende - igen, du skal finde ud af hvad der er søgninger på igennem "adwords keyword tool" eller lignende), har du mulighed for at opleve en mindre sejr, ved at ramme nr. 1 på et søgeord, ikke så mange andre roder med. Samtidigt kan du dog sagtens også ramme godt på nogle mere prestigefyldte ord. Er det eksempelvis "lækker hundemad" du går efter, vil du jo samtidigt også kravle op af på søgningen "hundemad" (og "lækker", mindre interessant).

Kortet ned:

Find et mindre søgeord, så du får mindre konkurrence og prøv at få følelsen af at vinde på Google. Alternativt betal dig fra det, men et af de større søgeord er bare dyrt at ramme toppen af.

Så vil du gøre det selv:

-Flere målrettede tekster (f.eks en forsidetekst om emnet på 1000+ ord eller nogle meget store kategorier, landingpages (informationssider) eller lignende. (Teksterne skal gerne have en densitet på 0,5-1%+ (dvs. at dit søgeord er nævnt 1% af antal ord der er)*

-Flere RELEVANTE links (der findes en trilliard gode guides på både dansk, engelsk, tysk, svensk og kinesisk.

-Flere billeder (med alt tags), meta descriptions og alt andet seovenligt du kan komme på (igen, masser af guides).1

*SEO-guruer - Dræb mig venligst ikke for at bruge "keyword density" som et term.

Jeg håber det giver mening :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:28

Hej,

Det bliver nok svært at komme til at ligge godt på sådan nogle generelle søgeord. Tænk på hvor mange som gerne vil ligge højt på dem, så konkurrencen enorm.

Prøv og se om du kan finde nogle lidt mere specifikke søgeord, hvor der er større chancer for at ligge højt på.

Læse evt. følgende artikel omkring seo på webshop, http://webshop-works.dk/seo-paa-din-magento-webshop-del-1/

Håber du kan bruge det...

På jagt efter en nem og billig webshop? Klik her

Tilmeldt 14. Apr 15
Fra  www.hundenogkatten.dk Skrevet kl. 14:28

Hej Simon 

Det giver rigtig rigtig god mening:)

det eneste jeg er lidt usikker er hvor heftigt jeg må linkbuilde nu hvor min side kun er 5 måneder gammelt. hvis vi antager at jeg kun bruger dk domæner og det er unik skrevet tekst på min 300 ord, og selvfølgelig med forskellige ankertekst værdier. hvor mange links må man så lavet om ugen?. da jeg helst ikke vil blive ramt af nogle af googles dyr (pingwin, panda osv) :)

Endnu engang mange tak for dine indput :)  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)