Hej, Jeg har desværre en kunde, som ikke betaler sin regning vedr. opbevaring af dennes ting. Jeg har skrevet mails og SMS, samt forsøgt at kontakte kunden telefonisk adskillige gange uden held. Kundens ting står opbevaret hos en underleverandør, men det er mit firma som står som ejer af det lejede opbevaring. Kunden står (muligvis) uden fast adresse, men har modtaget faktura for flytning/nedpakning samt 1 måneds opbevaring. Jeg agter ikke at betale for kundens opbevaring mere og jeg vil derfor høre, hvordan jeg står rent juridisk, hvis jeg ønsker at opsige lejemålet, frasælge de ting af værdi for at dække tabet samt bortkørsel til renovation med det resterende. Hvilke krav skal jeg opfylde, for at dette kan lade sig gøre? Mvh Den uheldige flyttemand |
Hejsa :)
Jeg kender ikke til det rigtigt, men jeg læste om et flytte firma som hade gjort det som du snakket om, og de blev dømt til at erstatte det hele, det kan jo være at din kunde er indlagt eller noget andet vigtigt.
Jeg er sikker på at det skal gå den rigtige vej, først inkasso og så foderetten, for må du IKKE sælge eller smide din kundes ting ud, det er foderetten der klart bestemmer hvad du må gøre med kundens ting.
Kan godt forstå dig, det er skide ØV men du kan få bøvl hvis du selv klare sagen.
Mvh. Ronnie