Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri telefon - Trække telefon fra ved ødelagt telefon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Hvis man har købt en iphone til 3000 kr, men den så går i stykker, kan jeg så godt købe en ny til 2000 kr og stadig trække begge fra i virksomheden? De bruges primært 75/25 virksomhed og privat, men tænker at det er mere godkendt for skat med 50/50. Telefonerne er købt uden moms af en privatperson på DBA

Kan jeg godt trække 5000 kr for fra for de 2 iphones, og selvfølgelig bliver jeg beskattet 2600 af fri telefon? :)

Hvis den anden så også går i stykker, og jeg køber endnu en iphone til 4000 kr. Kan jeg så stadig godt trække alle 9000 kr fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

du kan ha så mange telefoner som du behøver i firmaet og trække dem fra- og ja til delt moms som du er inde på

Der skat kan være lidt OBSpå,  er selvklart ved OM du bruger dem i firmaet og ikke køber og stiller til rådighed til kone/søn/datter osv. Det må det ikke kunne lugte af.

Hvis de går i stykker, så bør du klart dokumentere dette - fra en forhandler eller på andet vis - både for at vise de ikke er givet videre OG for det fald du skal lukke, hvor alt fungerende skal købes/sælges ud igen med moms som udgangspunkt, for der kan du jo så vise, at noget var gået i smadder

Kun skat af EN fri telefon i alle fald.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:06

Mange tak, så jeg kan trække alle 9000 i udgifter fra til de 3 telefoner? Og stadig bare betale 2600 til fri telefon?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47

ja så længe du kan begrunde nødvendigheden af dem alle tre i firmaet-  Er du alene må du regne med skat vil har et spørgsmål til det - som sagt for at sikre du ikke trækker fra i firmaet og forsyner familie og venner - men det kan man jo hvis det er med nummerlister på fakturaer eller få dem hjem hvis dokumentation kræves, Bare man ved, at man har dem og man bruger dem i firmaet - og ja til huske delt moms du selv var inde på - privat/firma

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)