Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der galt med min konkurrence?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet en konkurrence, som kører på Facebook. Konkurrencen er lavet for at skabe opmærksomhed omkring vores Facebook-side samt få flere tilmeldte til vores nyhedsbrev. Der er dog næsten ingen der har deltaget indtil videre på trods af at jeg både har kørt annoncer for konkurrencen samt for selve Facebook-siden.

I kan se konkurrencen på Facebook: https://www.facebook.com/soscomputerdk

Har også skrevet det som et blogindlæg på vores hjemmeside: http://www.soscomputer.dk/blog/sos-computer/konkurrence-vind-hjaelp-til-din-computer/

Spørgsmålet er så, hvorfor er der ikke flere der deltager i konkurrencen og hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak.

Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 25
Fra  hamdenkloge Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Umiddelbart, så tænker jeg at der er 2 ting der afholder mig fra at deltage.

1. Første del er "besværligt". Forstået på den måde, at min formodning er, at folk gerne deltager i en "simpel" konkurrence. Det kan være, at de bare skal svare på et meget simpelt spørgsmål, med valgmuligheder.

2. Hvis jeg skulle deltage i en konkurrence via facebook, ville jeg være tilbageholden med, at der skulle være behov for, at jeg tilmelder mig et nyhedsbrev.

Hvordan kæder i 1 del sammen med nyhedsbrevet ?

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg tror også at der er mange som ikke deltager, på grund af den gevinst du udlover, Den er der nok ikke så mange som har brug for.

Jeg ville ikke selv deltage, for jeg har ikke brug for en times hjælp til min computer, men hvis du smed 5 biograf billetter eller andet som alle kunne bruge, så skulle du bare se.

Jeg deltager heller aldrig i konkurrencer hvor man kan vilde 500 kr. eller et eller andet til virksomhedens egen webshop eller butik, Jeg så på Facebook en lille VVS virksomhed som ville have lidt reklame, lavet en konkurrence hvor man kunne vinde et kro ophold til 1000 kr. der var over 700 Facebook profiler der hade deltaget, og hvis han hade udlovet en vandhane eller en times gratis tjek af dine vandrør i hjemmet, så tror jeg ikke at der var så mange der hade deltaget.

Og da han startet sin konkurrence, hade han kun 180 syntes godt om på sin side, men det blev der hurtigt lavet om på.

Og så hopper mange også fra på din konkurrence, da det er for besværligt, man skal både finde på en tekst og skrive et hastag, hvis de bare skulle trykke syntes godt om eller skrive delt, så fik du mange flere deltager.

Efter 3-4 dage så har du ikke en gang nok deltager til det antal gevinster som du har.

Mvh. Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Jeg vil bare tilføje, at man ikke må kræve eller sågar NÆVNE at dele et konkurrence opslag. Det er imod Facebooks regler. https://www.facebook.com/business/news/page-promotions-terms

Jonas så kan du jo bare komme om det på en anden måde, som er lovlig, tag en af venner i indlægget, så har du næsten samme efekt.

Jeg anmeldte en på Facebook for at skrive at man skulle dele for at deltage, og fik svar tilbage af Facebook, om de gjorde ikke noget ved det mere og at de hade lavet deres regler om, efter at det også er blevet lovligt at lave købeberettet konkurrencer 2014

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de andre i, at det er for besværligt at deltage - og også at det strider i mod Facebooks konkurrenceregler.

En måde at omgå dem på kan være, at lade være med at skrive ordene "For at deltage skal du..." eller Sådan deltager du:". Når vi har kørt konkurrence på vores Facebook-side har vi fx skrevet "Vind en cykeltrøje. Like opslaget og tag din bedste cykelven" - her har vi udeladt det førnævnte "Sådan deltager du", men folk deltager alligevel, fordi de godt forstår hvad man skal gøre, uden at man eksplicit behøver at skrive det. 

Det er muligt, at Facebook stadig opfatter det som brud på reglerne, men det har virket for os indtil videre. Hvis du vil gå i en anden retning, kan du installere en "app" som indeholder konkurrencen og som folk kan klikke sig videre på - det er ikke i strid med reglerne.

Håber du kan bruge denne info, og hvis du har flere spørgsmål så fyr dem af her eller skriv til mig på kasper@tetedelacourse.dk  Smile

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dem der typisk kunne have glæde af din service ved ikke hvormeget man får for en time. Lav gevinsten om til "1 stk fuld gennemgang af en PC" for virus, malware og diverse. Så er produktet defineret og man har en klar forventning om hvad man kan vinde.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Pedersen:

Jonas:

Jeg vil bare tilføje, at man ikke må kræve eller sågar NÆVNE at dele et konkurrence opslag. Det er imod Facebooks regler. https://www.facebook.com/business/news/page-promotions-terms

Jonas så kan du jo bare komme om det på en anden måde, som er lovlig, tag en af venner i indlægget, så har du næsten samme efekt.

Jeg anmeldte en på Facebook for at skrive at man skulle dele for at deltage, og fik svar tilbage af Facebook, om de gjorde ikke noget ved det mere og at de hade lavet deres regler om, efter at det også er blevet lovligt at lave købeberettet konkurrencer 2014

Og det må du så heller ikke....

Du må ikke:
Bede om deling af materiale til 3. person uden denne har haft mulighed for at frabede sig dette.
Tagger andre da dette er det samme som at dele på 3. persons tidslinje.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvem fra Facebook du har talt med, da det er direkte forkert og strider imod markedsføringsloven.
Det er korrekt at Facebook ikke gør noget ved ulovlige konkurrencer, dog kan du blive ramt af en hammer fra forbrugerombudsmanden hvis du bliver anmeldt for spam via det man kalder, andet uopfordret markedsføringsmateriale.

Jeg ved at FOM og Facebook ligge i en lille krig, da Facebook mener at deres regler for promovering ikke er landeafhængige, men det accepterer FOM bare ikke da gældende lov er gældende så længe virksomheden der benytter denne form for markedsføring er bosat i Danmark.

Sjovt nok skriver facebook så også i deres regelsæt for promovering, at man skal overholde regler og regulativer på området, underforstået Danmarks regler.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

TDLCKasper:

Enig med de andre i, at det er for besværligt at deltage - og også at det strider i mod Facebooks konkurrenceregler.

En måde at omgå dem på kan være, at lade være med at skrive ordene "For at deltage skal du..." eller Sådan deltager du:". Når vi har kørt konkurrence på vores Facebook-side har vi fx skrevet "Vind en cykeltrøje. Like opslaget og tag din bedste cykelven" - her har vi udeladt det førnævnte "Sådan deltager du", men folk deltager alligevel, fordi de godt forstår hvad man skal gøre, uden at man eksplicit behøver at skrive det. 

Det er muligt, at Facebook stadig opfatter det som brud på reglerne, men det har virket for os indtil videre. Hvis du vil gå i en anden retning, kan du installere en "app" som indeholder konkurrencen og som folk kan klikke sig videre på - det er ikke i strid med reglerne.

Håber du kan bruge denne info, og hvis du har flere spørgsmål så fyr dem af her eller skriv til mig på kasper@tetedelacourse.dk  Smile

Du må ikke bede om at nogen skal tagge, da dette er det samme som at bede om at dele på tidslinje.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter, hvad er formålet med at afholde konkurrencen? Er det at få flere likes eller få fat i potentielle kunder?

Du kan, som Ronnie skriver, tilbyde noget mere sexet som præmie, men du risikerer så også at få en masse likes på din side, som ret beset er ligeglad med din virksomhed og som blot har tilmeldt sig, for at vinde en iPad eller et kro-ophold.

Du skal udspecificere præcist hvad man vinder og beskrive det helt nede på jorden. Hvad får jeg ud af det - en hurtigere computer, mindre spam, færre fejl?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)