Jeg driver et site - uegnet for børn - der indeholder erotiske noveller.
Sitet er forholdsvis godt besøgt med over 200.000 sidevisninger om måneden, ranker udmærket og ligger nummer 1 på Google ved søgning på "Erotiske noveller". De besøgende bliver i gennemsnit omkring 6½ minutter på siden. Sitet driver stort set sig selv og det er brugerne, der skriver novellerne.
Pga. andre projekter går jeg i salgstanker og vil høre jer ad, hvilket prisleje sådan et site kan ligge i?
I kan se det her: www.behov.dk - men vær opmærksom på, at det altså ikke er for børn.
Sitet er holdt i et delvist stuerent design og jeg har med vilje ikke plastret det til med reklamer.
Det virker ikke som om, at folk har skrevet så mange noveller - ellers kan jeg bare ikke finde rundt på siden, når man ser på antallet af besøgende.
Men alt efter hvor mange indtægter der er på siden så en 10-20.000 vil jeg vurdere, da det må kræve lidt at sikre folk forbliver, for indholdet kommer vel ikke af sig selv?
Det er ikke voldsomt mange noveller, der er på siden. Deri er jeg enig.
Men jeg mener så til gengæld, at sitets værdi skal måles i, hvor mange besøgende det har, og ikke nødvendigvis, hvor mange der leverer input retur. Omkring 34.000 unikke besøgende om måneden, der i gennemsnit bliver på sitet i omkring 6½ minut må have en vis værdi. Og den værdi ville jeg mene lå et godt stykke over dit forslag.
Men tak for det alligevel. Måske jeg skulle overveje at sætte reklamer på sitet. I dag giver det ingen indtægter, da der ikke er en eneste reklame på det.
Men hvis der ikke kommer nyt indhold, forbliver antallet så på 34.000? Og kan man få brugerne til at klikke på reklamerne?
Som udgangspunkt har en bruger jo ikke meget værdi, hvis de ikke klikker på reklamen når det kommer online, man går jo udenom - Men prøv at indsætte noget reklame og se hvad du kan tjene på dem.
For du har sikkert lavet et godt stykke arbejde uden tvivl, men for eks. 50.000 eller hvad du har i forventningerne kan man hurtig få mange brugere til ens side, så jo mere du kan sige til køberne de kan tjene jo mere tror jeg det stiger.
Jeg synes ikke det fremgår, at der er 34.000 unikke besøgende. Blot at der er 34.000 besøgende.
Hvis du klikker på "Besøgende/Visitors" ude i menuen på Analytics, får du de unikke besøgende. Hos os er det ca. 1/3 af de besøgende der er unikke.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige, hvad dine unikke besøgende er, men den graf du har postet, viser de besøgende - ikke de unikke besøgende.