Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms/ikke moms ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ja - hvis det indgår i udsmykning som udsmykning af et bygningsværk - men som enkeltstående tæppe er jeg mere af den opfattelse at det vil blive betragtet som en kunstgenstand. Hvad der er en kunstgenstade er beskrevet i Juridiske vejledning. Der er spørgsmålet så om det falder ind under nedenstående beskrivelse:

"Tapisserier og vægtekstiler der hører under KN-kode 58 05 og 63 04 i den kombinerede nomenklatur i Toldtariffen, udført i hånden på grundlag af kunstnerens originale tegninger, såfremt der ikke findes mere end otte eksemplarer af hver." (fra DA 18.3.3)

Kunstgenstande i brugtmomsordningen er jo en afgrænset definition af hvad der kan indgå i den ordning. Og af samme årsag synes jeg slet ikke det kan bruges i denne sammenhæng.

Fritagelsen i ML § 13 går jo på kunstnerisk virksomhed, og fritager jo selve den tjenesteydelse som ligger i det at "lave" kunst. Og der er jo ikke altid et fysisk produkt man kan tage med sig og som kan passes ind i en eller anden toldkode.

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 16:45

spændende med de vinkler der kommer på mit spørgsmål og tak fordi i svarer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Jesper_nl:
Fritagelsen i ML § 13 går jo på kunstnerisk virksomhed, og fritager jo selve den tjenesteydelse som ligger i det at "lave" kunst.

Præcis Jesper - § 13 omhandler kunstneren og selve salget salget af hendes kunstgenstand er reguleret i § 30 som netop henviser til § 69, stk 4 som netop definerer hvad der er kunstgenstande i relation til momsloven (og NEJ disse er ikke tilknyttet specielt til brugtmoms).....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

Whiskey:
og NEJ disse er tilknyttet specielt til brugtmoms)..
skulle det stå sådan - eller skulle der stå

Og nej disse er IKKE tilknyttet .,,,,,,,,,,,,,,,,,,?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Cookie - John Hannover:
Og nej disse er IKKE tilknyttet .,,,,,,,,,,,,,,,,,,?

Yes

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:48

Whiskey:

Præcis Jesper - § 13 omhandler kunstneren og selve salget salget af hendes kunstgenstand er reguleret i § 30 som netop henviser til § 69, stk 4 som netop definerer hvad der er kunstgenstande i relation til momsloven (og NEJ disse er ikke tilknyttet specielt til brugtmoms).....

Efter at have gennemlæst vores indlæg tror jeg vi misforstår hinanden. Jeg er slet ikke uenig i dine betragtninger om anvendelsen af § 30 (og deraf linket til brugtmoms). Jeg har blot slet ikke set den konkrete situation videre end § 13.

Det kan også være jeg misforstår trådstarters virksomhed, men jeg tolker hans indlæg og den sparsomme beskrivelse af virksomheden som om der "blot" leveres et stykke kunst på et allerede eksisterende aktiv/objekt. Med denne begrundelse så jeg ikke det som andet end diskusion af om der blev leveret den kunstneriske tjenesteydelse som (jeg opfatter) er omfattet af § 13.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20

Jeg synes det er super - og I to Whiskey og Jesper giver mig utroligtmeget  og er i min klare top af Amino -  MEN  - jeg er ikke helt overbevist om at trådstarter føler, at nu er konklusionen klar Smile

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45

Cookie - John Hannover:
jeg er ikke helt overbevist om at trådstarter føler, at nu er konklusionen klar Smile

Der er vel ikke nogen klar konklusion. Der er enighed med Jesper om det lovmæssige når vi tager udgangspunkt i hvordan vi har læst og forstået spørgsmålet. Den retning er det kun trådstarter som kan pege på.

Charmen ved skatte- og momsret er at det ikke altid er så simpelt at man altid kan slå to streger under resultatet....  Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56

jamen helt Enig - Det var bare mange § henvisninger - men formentlig skal trådstarter for at være sikker lige få bindende svar fra skat, hvis det er større beløb - det kan sikkert formuleres for et par tusinde max

vh John H

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 21:36

1. en kunde indlevere et stykke patchwork, og jeg forarbejder patchworkstykket ved at quilte unikt på kundens indleverede patchwork, dette kan være en privatkunde, mit quiltearbejde er håndført og det man kalder freestyle, altså kun udført på dette ene stykke patchwork.

2. så er der patchworkbutikker der indleverer patchwork, som jeg forarbejder med quiltning, fordi patchworkbutikken skal have det hængende som udstilling i deres butikker, for at friste deres kunder til at købe materialer til at sy et lignende tæppe.

og ja, det er altså lidt svært at forklare og det tænker jeg også det er overfor SKAT.

I nævner nogle §`er og måske "nøglen" ligger der, tak fordi i tog jer tid til at svare.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)