Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyt firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg vil til og have mit eget IT firma.

Det skal køres fra min hjemmeadresse.

Firmaet skal sælge computere og udstyr, og ud og hjælpe firmaer og private med deres IT.

Det jeg har fået gjort:

Har fundet leverandører (Mangler samtaler med dem).

Har fundet regnskabsprogram (FinansCE eller SigmaRegnskab)

har snakket med en Landinspektør fra Teknik og miljøforvaltningen på kommunen for at være sikker på at jeg må have et firma af denne art på min adresse.

Har snakket med ydelseskontor på kommunen da jeg er på kontanthjælp, og spurgt om lov til at have firma ved siden af kontanthjælp (fået af vide jeg skal trække alt fra der svarer til kontanthjælp, senere skal jeg på revalideringsydelse under læsning).

Har snakket med min udlejer for at få lov til at have firmaet på adressen da det er et lejet hus.

Det jeg mangler:

Er igang med at lave forretningsplan

Få et CVR nummer

Bestemme mig for hvilken virksomhedsform det skal være.

Bestemme mig for om jeg skal momsregistreres eller ej før de 50.000,-

Finde ud af om det er FinansCE eller SigmaRegnskab jeg skal bruge.

Mangler at finde ud af hvordan jeg prisbestemmer ting (varer, timepris, ydelser osv)

Er igang med at finde ud af hvordan jeg reklamere for firmaet.

Forsikringer (hvordan og hvorledes, hvorhenne, priser, hvad skal forsikres osv)

Som i kan se har jeg en del spørgsmål og løse ender som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Med Venlig Hilsen

Kent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Med ref til din anden tråd hvor jeg svarede en del, og dit ønske om, at jeg ser denne:

Jeg ville nok momsregistrere fra dag 1 - Forsikring - arbejdsskade lovpligtig hvis du vælger selskab men ikke i virksomhed - ansvarsforsikring hvis fejl mod kunder - indbo for firmaejede aktiver er i alle fald værd at overveje

En stor del af resten, herunder de mange forskelle virksomhed og selskab - stiftelse og huskelister og jeg skal gi dig, vil jeg bare forholde mig til et lille råd om at du køber min Ebog "Selvstændig" (under 100 kr i ebog og ca 150 som paperback) - den vil kunne hjælpe med valg af form - stiftelse, og en masse andet, i let læst form +  kan fungere som opslagsbog, uanset e-bog eller pocketback POD

Håber du med svar i anden tråd og evt den bog - er kommer et stykke på vej.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)