Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekster til husfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er igang med at lave et website til et husfirma for min svigerfar. Vi har prøvet at sammensætte lidt tekster selv og i samarbejde med en indretningsekspert fra Bo Bedre

Sitet kan ses på www.anka-huset.dk, for at I kan følge lidt med. 

Vi forestiller os at følgende tekst skal stå på forsiden:

Hvordan skal dit drømmehus indrettes? Hvilke rum har du brug for? Hvilken stil skal du vælge? Og hvad siger trenden? Ja, der er mange overvejelser i forbindelse med et huskøb. Derfor vælger mange i dag at få hjælp fra en indretningsekspert.

Et moderne hus kræver en moderne indretning. Når du køber dit nye ANKAhus får du en enestående mulighed for at spørge en ægte boligekspert til råds. Danmarks førende trendforsker og nyhedsredaktør på Bo Bedre Mads Arlien-Søborg hjælper med at finde lige præcis den indretning, der passer til dine behov. Er du til enkelhed eller dekoration, luksus eller økologi? Vil du have velværelse, herreværelse, arbejdsværelse eller legeværelse? Sammen går vi din nye bolig igennem fra A-Z og skræddersyer dine behov, så du får lige det hus, du altid har drømt om.

Og følgende tekst er vi lidt i tvivl om, hvor skal stå, men evt. under profilsiden:

ANKAhuset er blevet til efter 8 års arbejde med det miljøvenlige og energibesparende materiale porebeton. Vi var de første i Danmark, der begyndte at arbejde med dette fleksible materiale tilbage i 1999 og har siden medvirket til at opføre huse i både Danmark og Sverige.

Porebeton blev lanceret i Danmark i 1999. I samarbejde med forskellige arkitekter og professionelle på området, er det lykkedes os, at udvikle materialesammensætningen og en effektiv arbejdsgang.

Porebeton er et produkt, sammensat af naturens egne materialer og er derfor miljøvenligt og samtidig med til at skabe et godt indeklima.

Vores tætte samarbejde med arkitekter og vores erfaring gør at vi har udviklet nogle huse der både er godt indrettet og rammer tidens trend, og som i øvrigt passer ind i alle områder, hvor der bygges i moderne stil.

Husene kan opføres med forskellige højder alt efter ønske og behov og rumopdelingen kan varieres uden det påvirker stabiliteten af huset.

ANKAhusets konstruktioner opfylder fremtidens krav til byggereglement, indeklima og er let at tilpasse de krævede isoleringskrav.

Har i et ønske om at tegne og indrette jeres eget drømmehus, vil vi gerne være behjælpelige med at tilrette det efter vores koncept.

Vi håber, at I vil komme med lidt kommentarer på teksterne, hvad der er godt, og hvad der er skidt.

På forhånd tak

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:12

Lækkert site, Joachim!

Kan desværre ikke lige nå at komme med konkrete bud på jeres tekstforslag, men blot en hurtig kommentar for at give dig en ramme at arbejde med:  Hold tekstmængden på forsiden indenfor den allerede givne plads.

Det du har postet her er for teksttungt, til det design i har valgt. Lav en skarp og inspirerende tekst under velkommen med et eller to opfordrende spørgsmål, som det du allerede har gang i, og lad så et par af "salgsargumenterne" slutte forsiden af. Fortæl hvad Anka og BoBedre-eksperten kan gøre for den besøgende. Fem linjer er nok + en fængende billedtekst ovre til højre på siden.

Summa summarum: Designet skal ikke spoleres af for meget tekst. Gem det til infosiderne.

Pas i øvrigt på ordsammensætninger som "en ægte boligekspert" og  "... fra A-Z og skræddersyr din..." - det bliver for klichéfyldt;-)

God weekend

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33

Forsideteksten skaber tvivl om websitens produkt: bygger ANKA nye huse (eller typehuse?), indretter i eksisterende huse, etc. Tydeligt at se at i er stolte over at have fået en bolig-ekspert med på vognen og opfundet den dybe tallerken mht beton, men det er måske ikke så heldigt et signal at sende.

Jeg vil anbefale følgende:

1) visualisér at I bygger huse - det tydeligste tegn i den retning er en arkitekttegning. brug dette tydeligt på websiten. Eventuelt kan du få en 3D-fyr til at tegne henover et fotografi af et af jeres huse så man kan se hvordan en tegning bliver til et rigtigt hus.

2) "downplay" jer selv og sæt kunden mere i centrum. Dét kunden vil have er A) beviser på kompetence fra jeres side og B) eksempler på hvad i kan levere samt C) hvorfor kunden skulle vælge jer frem for konkurrenten.
A opnåes ved listning af fakta: DK's mest erfarne i det sjældne og enormt fantastiske materiale Porebeton, involverer allerede i planlægningsfasen både eksperter i bygningsstruktur, energi og forbrug, indretning, etc. B opnåes er empirske eksempler: tegninger, fordelslistning, evt. udtalelelser fra kunder, priser for bygning og drift, etc. C opnåes ved at nævne erfaring, kendte projekter, etc. Byg disse ind i teksten gennem namedropping: i stedet for sige "Vi har 8 års erfaring indenfor porebeton. Vi har lavet huse for bl.a KendtFirma og KnaptsåKendtFirma." kan du sige "Da vi byggede X-huset for KendtFirma, var vores 8 års erfaring med den miljø-venlige Porebeton essentiel for projektets succes." (min kommatering er dog nok forkert :-))
Bemærk at i skal DOWNPLAY'e jer selv - nævn gerne fordele men skilt ikke for meget med det - sådan som teksten nu gør.

Venligst

mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 12:03

Husk, at det er sekunder der afgør, om en søgende i din målgruppe, også bliver på din hjemmeside. Derfor må der ikke være slinger i valsen mht. budskabet. Dernæst skal du i dit webdesign have et klart fokus på at få den besøgende (som er i målgruppen) til at gøre de rigtige ting:

• Udfylde formular.
  • Downloade prisliste.
  • Købe i shoppen.
  • Tilmelde sig til nyhedsbrev.
  • Sende en mail.
  • Ringe dig op.
  • Etc....

Jeg har lige siden Google kom frem haft rigtig mange besøg på ordet "webdesign" på min hjemmeside. Men det var først, da jeg begyndte at fokusere på at få konvertet de besøgende til kunder, at jeg også fik rigtig mange opringninger. Faktisk mere end 5-doblede jeg antallet af opringninger på den måde.

Og hvordan er det lige, at de besøgende læser en hjemmeside. Her er nogle "facts" om hvordan hjemmesider læses:

• Den besøgende læser billeder.
  • Den besøgende læser det der står i overskrifter.
  • Den besøgende læser mest det der står for oven på siden.
  • Den besøgende læser teksten i linkene.
  • Den besøgende læser det der står med punktopstillinger.

Bedste hilsener
Karsten Andersen
Online WebDesign 

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)