Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B Webshop oversigt ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er på udklig efter en oversigt, index, database eller lignende, hvor jeg kan finde webshops og websites, som udelukkende henvender sig B2B. Jeg tænker på et sted på nettet, hvor jeg f.eks. kan købe emballage, rengøring, regnskabsassistance, ja alt, hvad en virksomhed i dag har eller får brug for.

I realiteten nogenlunde samme informationer, som findes på diverse søgedatabaser, index m.m. for alm.webshops.

Har nogen kendskab til sådanne B2B webshops oversigter ?????

Jeg tænker ikke på barter virksomheder og lignende. 
I "gamle" dage fik vi af og til specielle kataloger omkring disse ting via snail mail.

Hvis dette ikke findes, så har jeg en plan & ide Idea

På genhør og rigtig god weekend til jer alle.

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 14:21

Hej Heidi,

Det kunne være spændende hvis du ville arbejde videre med den idé.

Jeg har også ofte ledt forgæves efter online B2B kollegaer. 

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 14:20

Ingen som har kendskab til sådanne oversigter på nettet?

Det kan jeg jo så tolke som , at der ikke er behov for sådanne, manglende interesse, jeg blot ikke kan finde disse eller slutteligt, at der på nuværende tidspunkt, ikke er nogen som har set en ide i en ovesigt B2B.

Christian og undertegnede er nok ikke lige tilstrækkeligt som kundeunderlag Wink - Selvom vi nok ville få lidt opmærksomhed.

Lad mig høre fra jer, tak.

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:36

Hej Heidi

Jeg kender ikke lige nogen oversigt, men det kunne da vaere spaendende hvis du lavede en;o)

Men husk paa at mange B2B butikker ogsaa hellere end gerne saelger til private og derfor er listede mange steder, hos andre B2B butikker skal man foerst godkendes, og det er saa ikke alle de vil handle med. Men saa er der jo de B2B butikker som kun saelger til erhverv, og saelger til ALLE som har CVR. Men uden lige at have tal bag min udtalelre saa er der ikke tusindvis af denne type virksomhed. Umiddelbart forstaar jeg paa dig, at det dem du vil henvende dig til?

Men selvfoelgelig er der mange virksomheder paa nettet som tilbyder serviceydelser som stort set kun henvender sig til erhverv.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 14:50

Hej JBruhn.

Tak for din mail, du har ret, der er rigtig mange B2B shops, som hellere end gerne vil sælge til private.

Min ide går, i korte træk, ud på at lave et site, som primært henvender sig til B2B kunder, men gerne med et link til køb for private -således at man ikke går glip af ordre fra private. Det skal være seriøst og tilmeldte virksomheder skal betale et gebyr for oprettelse m.m.
Der findes jo i dag rigtige mange index, oversigter, databaser m.m., hvor man kan tilmelde alverden, fra domæner, til enklete sider m.m. , men jeg er meget i tvivl omkring det seriøse, da man jo finder alt fra sex til lektiehjælp (uden at fornærme nogen eller virke snoppet :-))

Jeg vil målrette og primært henvende mig til B2B markedet, hvor f.eks. nystartede virksomheder kan hente hjælp og inspiration og få nogle seriøse leverandører, til de ting som de dagligt har brug for - at det så måske også vil kunne betale sig at handle på sitet, som privatperson ved køb via creditcard, vil jo blot være en ekstra fordel for begge parter.
Havde endvidere tænkt mig specielle muligheder for de tilknyttede virksomheder, ja, overvejelserne er mange.

På genhør.

Peter
Danmarkshop.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)