Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jørgen Poulsen får 750.000 kroner

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Grisk, Jørgen Poulsen har i følge TV2 nyhederne fået kr. 750.000 i fratrædelse godtgørelse. Røde Kors mener Jørgen Poulsen ved at stille op til valget selv har søgt nyt job.

Dette mener jeg OGSÅ føj, føj. Hvis han ikke kunne undvære sin fede løncheck burde han være blevet hvor han var.

Jeg bor ved siden af en Røde Kors Forretning, der er en 20-30 damer og nogle få mænd der laver en masse arbejde med at tømme, sortere og sælge tøjet.

Der er en masse menesker der render rundt og rasler med bøssen en gang i mellem, og så skal sådan en pamper bare kræve ind.

Hvis jeg skifter til et andet arbejde der er dårligere med dårliger løn, må det da være min hovedpine. Jeg håber han kan holde ud at se sig i spejlet. Jeg kan ikke holde ud at se på ham fra nu af.

Læs evt. på tv2 http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9641749.html?forside

Thomas Bonde

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:58

Det er vel omkring 5% af en rødekors indsamling der er gået til at dække hans årlige løn - og denne fratrædelsesgodtgørelse napper så næsten den samme procentsats.

Skidt for røde kors, jeg tror der er mange der holder på pengene næste gang de kommer forbi... Gad vide om man kan angive at pengene skal gå til reel hjælp og ikke administration?Stick out tongue

Findes der egentlig hjælpeorganisationer uden store tunge administrationer? Har hørt at eks. læger uden grænser ikke bruger alle pengene på pamp og pragt.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Skrevet kl. 23:26

Jeg håber der snart kommer valg, og JP ryger ud. Så kan han da "nøjes" med sin pension. Men ved ikke at støtte Røde Kors er det jo de forkerte der bliver ramt. Men dem der stemmer på NA næste gang kan jo stemme personligt på en anden person der ikke udviser den samme grådighed.

Han løn som administrator vil jeg ikke anfægte, jeg tror også han har gjort det godt i de år han har været front figur der inde.

Men den med at han skal have gyldent håndtryk fordi han íkke kan passe sit arbejde, på grund af noget han selv har valgt...........Hvor mange af de andre får det.?

Thomas

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:39

Ret skal være ret: Det er Røde Kors der har bestemt at han ikke kan være begge dele - altså er det en fyring. Og ifølge hans kontrakt har han ret til to års løn i tilfælde af fyring.

Så hvis man vender bøtten på hovedet har han lige foræret Dansk Røde Kors 1.250.000 - det må da siges at være et pænt bidrag.

Desuden er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at han i sin tid i Røde Kors har været mere end sin vægt værd i guld og ussel mammon for organisationen. Han har i allerhøjeste grad formået at få dem frem i medierne den ene gang efter den anden.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Skrevet kl. 23:52

Morten Ellegaard Larsen:

Ret skal være ret: Det er Røde Kors der har bestemt at han ikke kan være begge dele - altså er det en fyring. Og ifølge hans kontrakt har han ret til to års løn i tilfælde af fyring.

Så hvis man vender bøtten på hovedet har han lige foræret Dansk Røde Kors 1.250.000 - det må da siges at være et pænt bidrag.

Desuden er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at han i sin tid i Røde Kors har været mere end sin vægt værd i guld og ussel mammon for organisationen. Han har i allerhøjeste grad formået at få dem frem i medierne den ene gang efter den anden.

Enig i at han har været god for røde kors, hvilket han også har fået en pæn løn for.

Men hvis jeg bliver væk fra mit arbejde, for at passe et andet arbejde mener jeg ikke at jeg kan være berettiget til gyldent håndtryk. Men det kan så være der skal skrives noget mere i den næste kontrakt der indgåes der inde.

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:38

Hvis Røde kors' jurister havde ment de havde en sag, havde de jo nok ikke indgået et forlig med Jørgen Poulsen som koster dem 750.000 kr. Hvis de på forhånd har vist at de ikke ville udbetale de 2 millioner skulle de ikke have skrevet under på kontrakten med Jørgen Poulsen. Selvstændige erhvervsdrivende holdes ansvarlige for de aftaler man indgår, og det mener jeg egentlig også man kan forvente af en velgørende organisation der tilmed har jurister tilknyttet.

Hvis Røde kors ikke ville af med de 750.000 kr har de fejlet et af følgende steder:

1) De har underskrevet en dårlig kontrakt, eller...

2.a) De har underskrevet en fornuftig kontrakt, men begået en fejl ved at handle på en måde som sandsynligt vil ses af en domstol som værende en fyring. Deraf forliget. Eller...

2.b) De har underskrevet en fornuftig kontrakt, handlet rigtigt i forbindelse med Jørgen Poulses afgang, men har alligevel valgt at give 750.000 af de indsamlede penge til Jørgen Poulsen, selvom de ikke var forpligtet til det.

Hvis man derfor mener at 750.000kr er for stort et beløb for Røde Kors at betale i forbindelse med Jørgen Poulsens afgang, må man uanset hvordan man vender og drejer det, erkende at Røde Kors selv har bragt sig i denne situation. Jeg forstår egentlig slet ikke hvorfor Røde Kors ikke bare på forkant gav ham orlov. Han har tjent organisationen fint i mange år, så hvorfor den travlhed med at få ham ud af vagten.

selvpension45:
Men hvis jeg bliver væk fra mit arbejde, for at passe et andet arbejde mener jeg ikke at jeg kan være berettiget til gyldent håndtryk. Men det kan så være der skal skrives noget mere i den næste kontrakt der indgåes der inde.

Det er du velkommen til at mene, men alt efter hvilken aftale du har indgået kan du være objektivt berettiget til penge uanset om du kan lide det eller ej. Det er så en personlig sag for dig om du ønsker at tage imod dem eller ej.

Mvh Jesper 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:49

Han har jo sikkert ret i sit krav men: 

Signalværdien kan ikke blive dårligere, hverken for Røde Kors eller Ny Aliance.

Det jeg bare ikke forstår er, at det er jo en sag der er ligger lige til højrebenet.

Det kan kun gå galt, og det burde JP kunne forudsige, han er dog trods alt en forhenværende

(fremragende) journalist. Så jeg ville nok i hans sted bare tage til takke med mit nye arbejde, og ikke mere.

Jeg håber at når bølgerne har lagt sig, så vil folk stadig støtte Røde Kors for det er jo et OK. foretagende (synes jeg).

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:30

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om overskrifterne havde været anderledes, hvis han havde været ansat i en anden form for organisation, f.eks. A.P. Møller.

Bare lige en tanke.

/skou

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:31

skou:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om overskrifterne havde været anderledes, hvis han havde været ansat i en anden form for organisation, f.eks. A.P. Møller.

Bare lige en tanke.

Så havde der da i hvert fald ikke været noget problem i det.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:59

Ja - naturligvis! A.P. Møllers indtægter stammer ikke fra indsamlinger og frivillige bidrag

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)